traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

computernerdje

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
ik en mijn broer hebben sinds de aanschaf van onze laptop al altijd zeer traag internet gehad. Ons moeder daarentegen heeft geen enkel probleem als ze op het internet surft. We hebben al geprobeerd om via de kabel aan te sluiten maar dit heeft hetzelfde effect. Ook onze internetpoorten upgraden heeft geen effect

Is er nog iets dat wij kunnen doen om dit te verhelpen of hebben wij gewoon de pech een 'slechte' pc te hebben gekocht en zal dit voor altijd zo blijven?

Jullie zijn dus draadloos verbonden.

Is de afstand niet te groot?
Hebben de draadloze internet kaarten wel de nieuwste drivers? Werk deze eens bij.
Zijn de pc's schoon van malware? Scan eens met Mbam Free.

Ik ga ervanuit dat er een router gebruikt wordt.
Nu kan het zijn dat het gekozen beveiligingstype en de router niet lekker samenwerken.
Is er keuze in beveiligingstype, zo ja? Wat hebben jullie nu en kan er verder gekozen worden.

wij zijn draadloos verbonden, we zitten op 3 meter van de router, en hoe update je die kaarten precies?
Wat het beveiligingstype betreft: het is op iedere router waar we proberen hetzelfde ook op onbeveiligde routers

Ga naar de fabricant van je draadloze netwerkkaart en kijk of er nieuwere de drivers voor je besturingssysteem zijn.
In Apparatenbeheer) selecteer je de draadloze netwerkkaart, eigenschappen en dan zie je de versie van het stuurprogramma.

Hallo,

Probeer anders eens bedraad jullie laptop op de router aan te sluiten. Kijk of je dan nog steeds traag internet hebt,
zo ja gooi dan idd zoals Zoeff al voorstelde, Malware bytes er eens een keer overheen. Zorg dat je virusscanner
up-to-date is en Ccleaner laten lopen is een optie die je ook nog kan uitvoeren. Als laatste zou je eventueel
Combofix er op los kunnen laten.....

Suuk6

Heb je wel bij de fabricant gekeken?
Via apparatenbeheer alleen de versie ccontroleren, want Apparatenbeheer zelf zegt dat meestal.

@remy: Bekabeld werd aangegeven het zelfde effect te hebben.

Welke Wlan heb je en welk besturingssysteem?

net de site gecheckt en daar staat de driverversie 9.0 en op mijn pc is het driverversie 10.0 dus hebk al betere versie dan online
wat bedoel je met wlan? windows 7 home premium 64 bits

Zijn de laptops ook traag buiten het internet gebruik om, dus bij het gebruik van programma's?
Zo, ja, kan het zijn dat je bijv. te weinig geheugen hebt en/of een niet al te snelle pc.
Misschien ook te veel toepassingen die geladen zijn.

Je bent ook bij met alle updates voor het besturingssysteem?

Om welke laptops gaat het (naam/type)?
Mbam al laten scannen?

Laatst bewerkt:
mijne is een packard bell easynote TE11BZ
van mijn broer kan ik niet direct zeggen. Mbam heb ik ondertussen laten scannen en hij heeft 4 fouten gevonden, die zijn er uit maar ng steeds gaat het traag

het is enkel internet die traag gaat, wel valt me op dat bij processen notepad altijd keiveel openstaat, maar als ik ze beeindig staan ze er weer bij het opstarten

besturingsprograma is up to date

mijne is een packard bell easynote TE11BZ
van mijn broer kan ik niet direct zeggen. Mbam heb ik ondertussen laten scannen en hij heeft 4 fouten gevonden, die zijn er uit maar ng steeds gaat het traag

het is enkel internet die traag gaat, wel valt me op dat bij processen notepad altijd keiveel openstaat, maar als ik ze beeindig staan ze er weer bij het opstarten

besturingsprograma is up to date

Dus alleen een traag internet, maar bekabeld ook.
Dan krijg je de snelheid welke je abonnement levert.
Je zijn wel met zijn 3 aan het Internetten.

Hoe is als je helemaal alleen op het internet bent?

De processen starten inderdaad weer op na herstarten.
Dan zal je deze moeten uitschakelen/uitvinken.
Je zal je daarin wel eerst moeten verdiepen: http://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_services_optimaliseren.html
Maar dat lijkt me niet van invloed op de Internetsnelheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan