Traag met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twannieboy

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Hallo allemaal,
Ik heb een laptop met windows xp.
Als ik hem ga opstarten duurt het heel lang, weet iemand misschien hoe ik dat sneller kan maken?
En nog iets, mijn pc gaat ook wel een beetje traag misschien weet iemand daar ook nog iets voor!! als je er iets voor weet zegg het dan ff...

Groetjes Twan:)

Hoi twannie,

Iets meer info graag

als je pc is opgestart en je drukt CTRL+ALT+DEL

hoeveel actieve processen draaien bij jou op de achtergrond.
(normaal bij windows xp is tussen de 25 en 35)

Het kan ook via msconfig,
maar dit is een dummie tool die een handige startup items scan heeft, waarbij je alle overbodige opstart items kunt uitvinken. Veel programma's starten automatisch met windows op terwijl dit helemaal niet nodig is.
voorbeelden:
office, adobe reader, msn messenger, printersoftware, fotosoftware programma's, java update, quiktime, google troep, etc.

www.iobit.com en dan windows advanced care personal downen. Kan je al die overbodige opstart items verwijderen, met handige uitleg erbij als je twijfelt

succes

Justin

bootvis

Hoi,

Wat je ook eens kan doen is bootvis downloaden, installeren (heel klein programmaatje) en dan ergens in de menubalk kiezen voor 'trace' en dan voor "next boot + drivers delays", hierna start hij terug op en nadien kiezen voor 'optimize system".

Dit is een programma van Microsoft zelf, ook al zegt MS en vele anderen dat dit niet voor XP geschikt is, het werkt wel degelijk.

Groeten,
Danny

Ik zou ook even je hardeschijf schoonmaken:

1: Defragmenteren

2: Ccleaner, Dcleaner

3: Schijfopruiming

Hoi,

Wat je ook eens kan doen is bootvis downloaden, installeren (heel klein programmaatje) en dan ergens in de menubalk kiezen voor 'trace' en dan voor "next boot + drivers delays", hierna start hij terug op en nadien kiezen voor 'optimize system".

Dit is een programma van Microsoft zelf, ook al zegt MS en vele anderen dat dit niet voor XP geschikt is, het werkt wel degelijk.

Groeten,
Danny

Dat zegt MS niet, die zegt dat het niet bedoeld is voor SP2, daar er al een ingebouwde bootoptimizer in zit, en dan is die bootvis daar nutteloos voor, je kunt er zelfs BSOD's door krijgen.:rolleyes:

Hier gaat het gewoon om een vervuiling door 3e party software die ook mee op wil starten.

Dat zegt MS niet, die zegt dat het niet bedoeld is voor SP2, daar er al een ingebouwde bootoptimizer in zit, en dan is die bootvis daar nutteloos voor, je kunt er zelfs BSOD's door krijgen.:rolleyes:

Hier gaat het gewoon om een vervuiling door 3e party software die ook mee op wil starten.

Nutteloos? Denk wel dat de ingebouwde verre van perfect is dan. Laatst op op 14 pc's (XP SP2) gelijktijdig gedaan en de opstarttijd zat eerst gemiddeld op 3 minuten en nadien op minder dan anderhalf minuut, nergens last van Blue Screens. Geluk gehad dan :shocked: ;)
Nu, het is maar een suggestie voor de TS.

Groeten,
Danny

en anders kan je altijd terugvallen op systeemherstel lijkt me.. proberen kan altijd :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan