Traag na vernieuwing van Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiderman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi Allemaal,

Ik heb een Query, die weer gegevens haalt uit een andere Query (laten we zeggen Qry1 en Qry2)

Dus Qry2 haalt gegevens uit Qry1. De gegevens van Qry2 worden getoond in een formulier.

Het laden van het formulier met bijhorende gegevens duurt ongeveer 4 seconde, maar als ik een aanpassing doe in de Qry1 (misschien/waarschijnlijk ook in Qry2) dan duurt het laden van het scherm opeens 18 seconde.

Probleem is dus dat ik regelmatig door de vba-code Qry1 moet laten aanpassen waardoor het laden van het formulier langer duurt (de gebruikers hebben weinig geduld :rolleyes:)

Weet iemand de oorzaak en eventueel een oplossing

Probleem is dus dat ik regelmatig door de vba-code Qry1 moet laten aanpassen waardoor het laden van het formulier langer duurt (de gebruikers hebben weinig geduld
Je zou kunnen kijken of je de query's anders kan indelen waardoor je met minder query's aan de slag kan. Wat hier erg bij kan helpen is door de query's te vervangen door recordsets.
Recordsets gaan veel beter om met geheugen gebruik. Of recordsets sneller werken dan gewone query's durf ik niet te zeggen. Wel is mijn ervaring dat je met recordsets veel dynamischer kan werken dan met query's.

Hoi Bedank voor je reactie,

Voor zover ik weet kan ik geen query op een query maken met recordsets (tenzij ik het fout heb).

Daarbij komt, dat deze query voor meerdere scherm zou moeten werken, tenminste Qry1 in een of meerdere schermen, en Qry2 in weer andere schermen.

Dus de makelijkste manier is met meerdere Queries.

Ik denk dat je Qry1 eens moet bekijken en die sneller moet maken. Als je er bijvoorbeeld veel in programmeert zoals IIF of andere functie aanroepen dan wordt je query erg traag. Je kan dan beter denken aan een hulptabel die je meeneemt in je Qry1.

Als je Qry1 en wellicht ook Qry2 eens laat zien kunnen we gerichter antrwoord geven.

HTH:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan