Traag Netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter omdc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

omdc

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2001
Hallo,

Ik heb 1 Windows 2000 server en 4 Windows 2000 Werkstations. Ze zitten aangesloten op een 100mbit hub. Ze zitten in een domein

Nou duurt het heel lang voordat een werkstation zichzelf aanmeld op het domein en ook bestanden opvragen in het domein of op een andere computer duurt erg lang.

Ik moet soms wel 3 minuten wachten voordat ik het gevraagde bestand krijg. Dit is bijvoorbeeld gewoon een bestand in Word.

elke computer heeft een ander IP adres
Dus geen DHCP

Kan iemand mij helpen??

Of kan ik beter DHCP gebruiken??

Alvast Bedankt

Groetjes Bob

Een DHCP mag je altijd gebruiken, maar dat zal niet uitmaken qua snelheid. En met 4 PC's is dat goed bij te houden.

Heb je al eens gecontroleerd in de Event Viewer of er geen services zijn die niet opgestart kunnen worden (dat kan veel tijd in beslag nemen). Of je heb misschien een policy geinstalleerd waar veel of misschien iets verkeerd is in geconfigureerd?

Zijn trouwens alle PC's zo langzaam of heb je slechts met 1 een probleem. Als ze het allemaal doen, kan het vrijwel niet anders dan een instelling zijn, waar welke moeten we nog uitzoeken ... ;)

Laatst bewerkt:
Is een switch niet beter. Deze leidt het verkeer direct in goede banen.

Switch is altijd beter maar met 4 PC's en 1 server niet echt nodig. Een collision domein van PC's kan niet zoveel traffiek maken. Als je hem hebt is het natuurlijk altijd beter he.... ;)

nog meer problemen

Hoi,

Heb nog een probleem het eerste is nog niet opgelost of het ander komt weer om de hoek kijken, netwerk is en blijft traag echt je kan zowat een bakje koffie gaan drinken en dan is er eindelijk een map open. maar het volgend probleem is dit. Heb nu adsl op isdn en als ik deze computers die een ip adres hebben kan ik met geen mogelijkheid op het internet. alles zit in een domein maar daar wil ik ook internet op gaan delen wat nu ? Help me.

Bob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan