traag netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter rlekz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rlekz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2004
Ik haal bij lange na geen 100 mbps. Hoe kan dat?

Ik heb 2 Windows XP computers met elkaar verbonden via een SpeedTouch 510 ADSL multi-PC modem. Beide computers hebben een 10/100 netwerkkaart. Als ik een RAR bestand van zo'n 300 MB van de ene naar de andere computer kopieer gata dat met gemiddeld zo'n 13 mbps. Dat meet ik met DU meter. Het zijn geen kB/sec.

Hoi,

Dat is heel normaal.. heeft allemaal te maken met hoesnel de beide computers de gegevens kwijt kunnen. en hoesnel de doorvoer is van de router die je gebruikt.. Een Gigabit netwerk kaart van 1000mbit/s gaat ook niet op 1000m/bits doorvoer doen.

Groetjes, Dj Viper

Bedankt voor jouw reaktie, maar daar schiet ik natuurlijk niks mee op. Ik vroeg mij af of 13 mbps normaal was of dat ik misschien wel 80 of 90 zou moeten kunnen halen. :confused:

Enfin. Ik heb zelf een beetje geprutst. Drivers opnieuw geinstalleerd etc. Ook heb ik het IP adres van mijn computer aangepast. Deze lag eerst in de range van de DHCP server (SpeedTouch 510). Nu heb ik hem er buiten gelegd Inmiddels haal ik zo'n 83 mbps gemiddeld met pieken tot 95 mbps. Hiermee ben ik wel tevreden. :)

Hoi,

Hmm..dat is lekker rap... zal zelf ook wat proberen.

Groetjes, Dj Viper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan