• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Traag openen van excel sheets vanaf unc pad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scheveningertje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2006
Hallo,

Ik zit met het probleem dat als er een excel bestand geopend moet worden vanaf de server ik links onder in mijn office scherm de melding: contact openemen met: 'unc pad file'... voor informatie druk op ESC om te annuleren.

Doordat excel deze stap uitvoert duurt het gewoon erg lang eer het sheetje is ingeladen.
Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen.

Ik zal nog wat info geven over de omgeving:

werkstation: windows xp sp3
server: Windows sbs2003 sp2
de rechten op de desbetreffende mappen is everyone actief met volledige rechten.
Er wordt gebruik gemaakt van het domein principe.
Mocht er nog meer info nodig zijn dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt!

Kunnen verschillende oorzaken zijn.

-De meest voorkomende in mijn ervaring is een hyperactieve virusscanner op de pc. Deze gaat dan eerst nog eens over het netwerk de bestanden proberen te scannen. Controleer dit eens in de instellingen op de pc.
-Erg veel bestanden in de UNC map. Dit bevordert de snelheid niet bepaald. Zeker niet in combinatie met sommige virusscanners.
-Als je een office document opent zal office in eerste instantie proberen een tijdelijk bestand (iets met '~xxxxxxx.xxx') te maken op dezelfde lokatie als het origineel. In dit geval op je netwerk. Afhankelijk van je netwerk kan dit een probleem zijn.
-Is het een erg groot bestand. Dit kan over een netwerk flink lang duren voordat het geheel geladen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan