Na een lange tijd geen vraag te hebben gesteld, ben ik weer terug!
Mijn probleem is als volgt:
3 maanden geleden heb ik mijn RAM-geheugen uitgebreid via een hardware winkel van 1 gb naar 3 gb.
Alles werkt een stuk sneller, namelijk programma's starten sneller op en het afsluiten duurt nu nog maar 20 seconden (i.p.v. 3 minuten).
Voor de uitbreiding startte Vista in 1 minuut keurig op. Nu staat ie 3 minuten lang te laden in het zwarte ''microsoft corporation'' scherm.
Al met al duurt het ongeveer 5 minuten voordat hij helemaal klaar is.
Dit heb ik al gedaan, maar zonder succes:
- In Msconfig: in het ''opstarten'' menu alleen aangevinkt G data security software en G data security firewall (wel moet ik zeggen dat deze gelijktijdig met de ram uitbreiding is geinstalleerd, is Gdata dan de oorzaak van het traag opstarten?)
- In Msconfig: computer opstarten > time out op 15 seconden
- In Msconfig: computer opstarten > Geavanceerde opties > aantal processors 2
- CCleaner wis vrije ruimte (dit doe ik bijna dagelijks)
- Gedefragmenteerd met Defraggler
- Bepaalde (kan ik niet meer achterhalen) onnodige services uitgeschakeld of automatisch vertraagd laten opstarten
Heeft iemand hier nog meer ervaring mee?
Kan iemand mij helpen om het opstarten sneller te laten verlopen?
BVB!
Mijn probleem is als volgt:
3 maanden geleden heb ik mijn RAM-geheugen uitgebreid via een hardware winkel van 1 gb naar 3 gb.
Alles werkt een stuk sneller, namelijk programma's starten sneller op en het afsluiten duurt nu nog maar 20 seconden (i.p.v. 3 minuten).
Voor de uitbreiding startte Vista in 1 minuut keurig op. Nu staat ie 3 minuten lang te laden in het zwarte ''microsoft corporation'' scherm.
Al met al duurt het ongeveer 5 minuten voordat hij helemaal klaar is.
Dit heb ik al gedaan, maar zonder succes:
- In Msconfig: in het ''opstarten'' menu alleen aangevinkt G data security software en G data security firewall (wel moet ik zeggen dat deze gelijktijdig met de ram uitbreiding is geinstalleerd, is Gdata dan de oorzaak van het traag opstarten?)
- In Msconfig: computer opstarten > time out op 15 seconden
- In Msconfig: computer opstarten > Geavanceerde opties > aantal processors 2
- CCleaner wis vrije ruimte (dit doe ik bijna dagelijks)
- Gedefragmenteerd met Defraggler
- Bepaalde (kan ik niet meer achterhalen) onnodige services uitgeschakeld of automatisch vertraagd laten opstarten
Heeft iemand hier nog meer ervaring mee?
Kan iemand mij helpen om het opstarten sneller te laten verlopen?
BVB!