traag opstarten nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

basje9

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2011
ik heb net een nieuwe pc gekocht 1week geleden
maar sinds de aankoop vind ik dat het opstarten al lang duurt
het is een asus k55v sx016v met i5 6 gb werkgeheugen nvida geforce 2gb en intel hd graphics 4000 2.5ghz
ik heb de tijd opgenomen met een stop wachts
vanaf dat ik de aanknop indruk TOT het woord welkom duurt 37 seconden!
vanaf Welkom tot bureau blad duur ook nog eens 33 seconden
welke programma's staan er al op die ik zelf heb geinstaleerd: minecraft google chrome virtual dj utorrent en free youtube to mp3 converter
met utorrent heb ik pas 1 programma gedownload dat is minecraft en de rest alleen maar liedjes
wat kan ik doen om hem sneller te maken?!?!?!??
mvg bas

Laatst bewerkt:
Hallo
Start smconfig eens op je pc en vink alles weg bij opstarten behalve virusscanner (indien nodig) daarna ga je naar services en klik je op alle microsoft services verbergen en daarna op alles uitschakelen start hierna je pc opnieuw op en meschien is hij nu sneller.
Gr Pascalboy

Even als toevoeging op het antwoord van pascalboy:

Je kunt ook nog het aantal processor wijzigen die worden gebruikt in tijdens het opstarten.

Start -> uitvoeren -> msconfig -> computer opstarten -> geavanceerde opties

@Pascalboy: Lijkt me minder relevant hier: Het probleem zit 'm vóórdat Windows wordt opgestart, zo lijkt het.
@basje9: Kijk in de bios na welke dingen je uit kunt schakelen. Denk hierbij (vooral) aan niet-gebruikte HDD/SATA aansluitingen, zodat er op de uitgeschakelde aansluitingen niet meer wordt gezocht naar hdd's.
Wellicht kun je ook nog tijd besparen door de opstartvolgorde in de Bios zo te zetten dat de harde schijf als eerste staat (dus niet USB of CD/DVD etc.)
Dan zijn er mogelijk nog instellingen m.b.t. Quick Power on Self Test (POST) in de BIOS waar je mee spelen kunt, uitschakelen Bios-splashscreen etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@pascalboy: Tsja, daar doet de vragensteller geen uitspraak over: Enige waar hij wat over meldt is tot aan de Welkom-melding.

Tijs.

@dnties: Ja en dat is daarvoor toch?

Basje9 ---> wil je meschien eventjes speccy installeren?
http://www.piriform.com/speccy
en dan moet je als je in het programma bent op bestand drukken en dan publiceer snapshot en dat hier plakken dan kunnen we we informatie zien (meer)

@pascalboy: topic-starter heeft het over het aanzetten van de pc tot aan het Welkom scherm. Dat is dus:
a. Het opstarten en doorlopen van het Bios (+ het op laten spinnen van harde schijven etc.)
b. Het eerste deel van de opstart van Windows vanaf de harddisk

Dus het Bios opstartgedeelte is niet ervoor, maar gewoon binnen de periode waar de topic-starter het over had in zijn startposting.

Tijs.

@dnties jawel vanaf dat ik hem aanzet tot aan welkom duurt 30 sec en van welkom tot bureaublad duurt ook 30 sec dus 1 min totaal en mensen msconfig heb ik al gedaan nog meer tips?
en @pascalboy wat doet het programma? want ik ben niet zo van onbekende programma's

Laatst bewerkt:
En wat ga je met mijn tips doen uit mijn eerste posting? Want ook over het bios-gedeelte klaag je.

Tijs.

Ik had dit probleem een paar jaar terug ook met een nieuwe pc. Wat voor mij werkte was opstarten met alleen videokaart , muis en toetsenbord. dus geen netwerkkaart of printers en dat soort dingen. dit zou je kunnen proberen.

Em wat ik zeg is voor het welkom opstarten hoor..... :confused:
Speccy is een heel mooi programma wat handig is om je hele pc prestaties een soort van te laten zien en wat je hardware en software is.
foto:
1282650738.jpeg
Zo ziet het er uit en laat je veel weten over je pc, ik gebruik het zelf ook.

oke hartstikke bedank ik ga van alles proberen wat jullie zeggen
mvg bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan