Traag opstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

js.vanwezel

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Omdat mijn PC op de een of andere manier vastliep heb ik mijn aangemaakte Imagefile met PowerQuest weer teruggezet.
Alles werkte weer normaal alleen het opstarten van de computer en het opbouwen van het bureaublad is nog nooit zo traag verlopen. Alles bijelkaar ruim drie en een halve minuut!
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe ik dit mogelijk weer kan oplossen?

Heb je hem al gedefragmateerd na het neerzetten van de Image

Is er na het maken van de image nieuwe hardware geinstaleerd ?

Was het destijds een schone image !!!!
Anders even met Ad-aware scannen, kijk ook of er progamma's meedraaien die je voorheen al had verwijderd.

Als dat allemaal niet helpt, kan je de image nog eens opnieuw over alles heen zetten, een format eerst is dan wel een verstandige keuze.

groetjes speedtouch

Was vermoedelijk een virus.

Het probleem is inmiddels opgelost. Middels het raadplegen van de Microsoft Knowledge Base heb ik twee bestandjes uit het register verwijderd.
Het betreft Article-320159 onder Oplossing punt 9.
Wat wordt hier bedoeld met hetgeen onder Opmerking vermeld staat?
Ik kan nu nog niet vanuit Internet een www. page aanroepen. Heeft dit mogelijk ook met een niet juiste sleutel in het register te maken?

Laat windows de bestanden eens controleren en evt repareren.

Leg de xp-cd in de drive
Ga naar start > uitvoeren > typ sfc /scannow let op de spatie.

groetjes speedtouch

Probeer anders internet explorer opnieuw te installeren

UItleg microsoft.
succes.

groetjes speedtouch

Ik heb gehandeld zoals in de Microsoft Knowledge Base Article 318378 is omschreven. Ik heb alleen Outlook Express opnieuw geinstalleerd aangezien Internet Explorer geen problemen kent, althans tot nu toe. Het probleem is echter niet opgelost.:(

Omdat mijn PC op de een of andere manier vastliep heb ik mijn aangemaakte Imagefile met PowerQuest weer teruggezet. Alles werkte weer normaal alleen het opstarten van de computer en het opbouwen van het bureaublad is nog nooit zo traag verlopen

Volgens mij heeft dit toch te maken met je explorer, als deze opnieuw wordt geinstalleerd is volgens mij het probleem opgelost.

groetjes speedtouch

Opnieuw installeren Int.Expl.

Kan deze niet opnieuw installeren. Krijg de melding "Setup heeft een nieuwere versie van Internet Explorer op uw systeem aangetroffen. Setup kan niet doorgaan". Hierbij heb ik de aanpassingen gemaakt in het register zoals beschreven in de Microsoft Knowledge 318378. Het probeem om dus een link op te starten in Outlook Express bestaat nog steeds. Hopelijk zijn er nog andere suggesties.

Een update van IE bij microsoft wil ook wel eens helpen, probeer het eens.

groetjes speedtouch

Ook middels een update werkt niet. Zegt steeds een nieuwere versie te hebben aangetroffen en dan houdt het op!
Onbegrijpelijk.

Die melding van "nieuwere versie " kan je uitzetten met iefix (het balkje onderaan)

IEFIX.JPG

http://www.mvps.org/sramesh2k/IEFIX.htm

Dat wordt ook omschreven in mijn eerdere link van microsoft.

Methode 2: Het register bewerken en Internet Explorer 6 installeren
Waarschuwing Onjuist gebruik van de Register-editor kan ernstige problemen veroorzaken die ertoe kunnen leiden dat u het besturingssysteem opnieuw moet installeren. Microsoft kan niet garanderen dat problemen die voortvloeien uit een verkeerd gebruik van de Register-editor, kunnen worden opgelost. Het gebruik van de Register-editor is dan ook voor uw eigen risico.

Wanneer u dezelfde versie van Internet Explorer opnieuw probeert te installeren, wordt het volgende foutbericht weergegeven:

Setup heeft een nieuwere versie van Internet Explorer op uw systeem aangetroffen.
Setup kan niet doorgaan.
Als u dezelfde versie van Internet Explorer en Outlook Express opnieuw wilt installeren zonder dat dit foutbericht wordt weergegeven, gaat u als volgt te werk:
Meld u aan als beheerder, klik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
Zoek de desbetreffende subsleutel in het register, klik met de rechtermuisknop op de waarde IsInstalled (REG_DWORD) en klik op Wijzigen.

Gebruik de volgende registersleutel als u alleen de browser van Internet Explorer 6 opnieuw wilt installeren onder Windows XP:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}

Gebruik de volgende registersleutel als u alleen Outlook Express 6 opnieuw wilt installeren onder Windows XP:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}

Wijzig de waarde van 1 in 0 en klik op OK.
Sluit de Register-editor af en installeer Internet Explorer 6.
Als u updates voor Windows XP opnieuw wilt installeren, gaat u naar de volgende Microsoft Windows Update-website

groetjes speedtouch

Humm Jozo, jou mannier is veel makkelijker :D

groetjes speedtouch

Middels ieFix schijnt het probleem opgelost. Heel wat bestandjes waren bij het herstel van IE niet te vinden door het programma maar dat heb ik handmatig allemaal opgelost. Mochten er nog probleempjes komen dan meld ik mij wel weer.
Tot nu mijn hartelijke dank voor jullie hulp.:) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan