traag opstarten vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Geachte forum leden.
Mijn acer laptop aspire 7720g start heel traag op.
ik zie wel dat het lampje van de harde schijf constand brand dat is een teken dat hij iets aan het doen is maar wat ???
Ik wil daar achter komen wat hij doet als dit lampje brand dan is hij zeer traag,
Hij heeft dit telkens als ik opstart dit was vroeger niet zo .
weet iemand wat dit kan zijn??
e de waele

Diverse mogelijkheden, maar dan zou ik graag willen weten op welk moment precies de traagheid begint:
- bij de biosboodschappen?
- bij de knipperende cursor?
- bij het laadbalkje van Windows?
- ...................?

Hier mijn opstart start acer verschijnt na 8 sec
dan het balkje tot 22 sec
dan het microsoft logo tot 50 sec
dan welkom tot 108 sec
dan het bureaublad en brand het lampje van de harde schijf nog steeds
e de waele

Tot zover allemaal heel normale tijden. Het branden van het lampje, tja da's weer een ander verhaal, da's wellicht lastig om daar per (groep van) secondes een antwoord op te vinden.
Wat het trager zijn betreft t.o.v. vroeger: da's wel heel goed verklaarbaar.
Er komt op een hdd steeds meer te staan (en verdwijnt ook weer) m.a.w. het regiser wil nog wel eens flink groeien.
Als je regelmatig op spyware en virussen controleert, aan schijfopruiming en defragmentatie doet en ook nog eens een goede tool als Ccleaner gebuikt om het register een beetje schoon te houden, dan nóg zal de opstarttijd langer zijn dan na een kale Windowsinstallatie, maar de opstarttijd zal m.i. niet uitgroeien tot 5 minuten. Anderhalve tot twee minuten is voor een normale Vista machine niet vreemd.

IK heb net de comp even uitgezet en dan terug opgestart en het lamplje van de hd gaat pas uit na 4.5 minut en gaat dan pas knipperen
wat zou hij dan in deze tijd doen ??
e de waele

Heb net Vista opnieuw geinstalleerd incl SP2... dat start tergend traag op en sluit tergend traag af :( de tijden zijn iets korter dan bij jou, ik draai op quad core aan 2.8Ghz met 4 gig RAM) De tweede partitie met Vista SP1,amper geupdate (hier staan de games:rolleyes:) start duidelijk sneller op... Het is mij ook een raadsel.

Off Topic : gast0225, kenden we je vroeger niet met een andere naam ? Vijf letters beginnend met een P ?

Heb net Vista opnieuw geinstalleerd incl SP2... dat start tergend traag op en sluit tergend traag af :( de tijden zijn iets korter dan bij jou, ik draai op quad core aan 2.8Ghz met 4 gig RAM) De tweede partitie met Vista SP1,amper geupdate (hier staan de games:rolleyes:) start duidelijk sneller op... Het is mij ook een raadsel.

Off Topic : gast0225, kenden we je vroeger niet met een andere naam ? Vijf letters beginnend met een P ?
Zijn ook echt álle stuurprorgramma's up to date en last but not least, heb je de mobodrivers ook geïnstalleerd? Klopt.

Is er niet een methode om te kijken wat er allemaal gebeurd als deze opstart
een soort start waar ik een voor een kan zien wat hij opstart
e de waele

Klik op Start
Type in het venstertje: msconfig
Geef [enter]
Kijk onder het tabblad Opstarten

dat heb ik al gedaan maar er staat zo veel bij hoe weet ik wat wel en niet nodig is
Ik denk zelf dat het met indexeren heeft te maken kan ik dit ergens uitzetten in vista
kan ik geen opstart methode kiezen zo dat ik alle programmas voorbij zie komen en dan kan kiezen voor wel of niet opstarten bij XP kon dat wel
IK heb nu indexeren geheel uitgeschakeld dus dat doet niet meer mee maar het lampje van de hd blijft constand branden dus hij is ergens mee bezig
als ik opstart en dat doet hij bij elke opstart oook als ik hem uit zet en gelijk weer aan dan gaat hij weer gelijk ratelen 5 minuten zeker
En dat wil ik achterhalen wat hij doet maar hoe

e de waele

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan