Traag opstarten Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Practische vraag over Word:

Het opstarten van Word duurt op mijn laptop in verhouding erg lang (> 25 seconden). Andere office applicaties starten veel sneller op. Ook op mijn desktop start Word veel sneller.

Is er een (makkelijke) manier om het starten te versnellen?

Maakt het bijv. uit dat er veel taakbalken "ingeschakeld" zijn in Word?

B.v.d.

Pentium Mobile 2.66 GHz, 512 Mb RAM
Win XP Pro, Office 2003 Pro
Norton AV 2004

Start word eens met start > run > winword -a. Als dat snel gaat, sluit word dan af en zoek naar het bestand normal.dot. Hernoem dit naar normal.old en herstart word. Je raakt wel je instellingen, knoppenbalken enz. kwijt.

Hai, :D

Tip van Hangmat is een goeie!
Het zou eventueel ook nog een kapotte datasleutel kunnen zijn!

Maar omdat jij een redelijk snelle pc heb vindt ik het toch raar.

Heb jij misschien Norton Antivirus draaien?
En staat bij jou bij opties:
* Overige de Office plugg-in aan? (zet deze uit)

Deze plugg-in vertraagd enorm omdat hij elke docje scant bij openen.

Je weet maar nooit! :thumb:

Bedankt voor de tips!

Het opstarten via winword -a scheelde enorm in tijd.

En ja, die Office plugin staat inderdaad aan bij mij (je ziet ook een melding (statusbalk linksonder) dat er op virussen gecontroleerd wordt, tijdens het starten van Word. Duurt inderdaad lang voordat dat verdwenen is.

Maar is het niet onveilig om die uit te schakelen?

Geplaatst door Erial-C
Bedankt voor de tips!

Het opstarten via winword -a scheelde enorm in tijd.

En ja, die Office plugin staat inderdaad aan bij mij (je ziet ook een melding (statusbalk linksonder) dat er op virussen gecontroleerd wordt, tijdens het starten van Word. Duurt inderdaad lang voordat dat verdwenen is.

Maar is het niet onveilig om die uit te schakelen?

Hai Eric, :D

Dat Word met WinWord-a sneller opstart is een teken aan de wand.

Zoek je Normal.dot eens op en hernoem deze naar Normal.old (tip heb je al gehad maar vroeg me af je het al had geprobeerd)

De Plugin kun je inprincipe gewoon uitzetten:
Waarom:
* Werk je veel met code of ontvang je veel automatisering? (deze is bedoeld voor macro-virussen)
Is het antwoord nee zet hem dan maar uit. (bij mij is het antwoord Ja en staat ie ook uit)
* Krijg je je bijlagen over de mail dan zal Norton deze ook al scannen. (dus is een beetje dubbelop, of je hebt dat scannen uitstaan tenminste)
* Als je echt geen vertrouwen hebt in een gedownload bestand, kun je het ook handmatig scannen! (en dus lekkah snel in OFFICE werken)
* Beveiliging moet je vooral in samenspel van zaken zoeken:
* Goede virusscanner
* Goede FireWall
* Goed spyware programma
* Etc....

Als dat goed geregeld is, is de kans kleiner dat er echt iets gebeurd! (maar gevaar loop je ALTIJD)

Dus de keuze is aan jou.
Test het eens met de plugg-in UIT. (het verschil moet enorm zijn)

Persoonlijk vindt ik dat Norton doorgeschoten is in zijn doelen. Dit programma is veel te ver verweven in MS-producten en bemoeid zich met vanalles en nog wat. (maar goed dat is mijn mening) ;)

Succes ermee! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan