Traag opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dalt005

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2002
Als ik de pc opstart duurt het +- 4 a 5 min.Heb al gekeken in MSconfig bij opstarten maar ik weet niet wat te doen.Kan ik daar alles uitvinken of zo.
XP Home.

dalt005 zei:
Als ik de pc opstart duurt het +- 4 a 5 min.Heb al gekeken in MSconfig bij opstarten maar ik weet niet wat te doen.Kan ik daar alles uitvinken of zo.
XP Home.

alles zeker niet ...
firewall en antivirus moet mee opstarten.
kijk hier maar eens ...

Ja daar begrijp ik zeker niets van.Mijn vraag is hoe win xp vlugger te doen starten.Bij mijn zoon duurt het nog geen 30 sec.

ik zal gewoon zeggen, gooi alle programma;'s eraf doe je niet gebruikt, scan op virussen en spiware en hij gaat dan waarschijnlijk weer snel:)

enneh, bij msconfig, alles uitzetten behalve waarvan je de naam herkent (de explorer, je virusscan, en je internet) alles wat windhoos perse nodig heeft zet ie toch auto weer aan! Bij mij heeft het gewerkt, en ik start nu op mijn 98 bak inplaats van 5 minuten op desktop maar 30 seconden op desktop. Het gedeelte voordat je je desktop ziet word niet verkort, daarvoor een defragmentatie of wat de anderen al zeiden!

jean42 zei:
Probeer dit te doen in veilige modus!
wat is het nut om dit in veilige modus te doen trouwens? dat lijkt me alleen verstandig als je denk dat je een virus hebt ofzo...

lollige zei:
wat is het nut om dit in veilige modus te doen trouwens? dat lijkt me alleen verstandig als je denk dat je een virus hebt ofzo...
Dit werkt nu eenmaal beter in veilige modus.

gewoon een goed defragmenteer programma gebruiken,heb je niks met veilige modus te maken ,kan je gewoon door werken ,bijvoorbeeld met diskeeper

In veilige modus worden ook de systeembestanden ( ook niet allemaal ) gedefragmenteerd, dat gebeurd niet in volledige modus, ook niet met Diskeeper, waarvan de versie in XP een afgeleide van is of met O&o, ook een goede defragmenteer programma.

lollige zei:
enneh, bij msconfig, alles uitzetten behalve waarvan je de naam herkent (de explorer, je virusscan, en je internet) alles wat windhoos perse nodig heeft zet ie toch auto weer aan! Bij mij heeft het gewerkt, en ik start nu op mijn 98 bak inplaats van 5 minuten op desktop maar 30 seconden op desktop. Het gedeelte voordat je je desktop ziet word niet verkort, daarvoor een defragmentatie of wat de anderen al zeiden!

msconfig op windows 98?? Maak dat de ganzen wijs:p

Maar wat voor systeem heeft de TS? en die van zijn zoon. Als zijn zoon een athlon fx-60 met 2 giga RAM en 2 Raptors in RAID heeft hangen en hijzelf heeft maar een pentium 2 met 64 RAM en een 4200 RPM harde schijf, tjah dan is het normaal.

Ok het eerste systeem zou nog sneller opstarten dan 30 seconden en het tweede zou er wat langer over doen, maar het komt er op neer dat de hardware ook een rol speelt(die ik hier nergens terugvind in dit topic.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan