traag opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter jan72
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jan72

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2003
Als ik mijn pc opstart dan duurt dit ongeveer 10 minuten ook na defragmentatie.
Wie weet hier een oplossing voor?

Grotejjes,

Jan

In welke fase duurt het lang? Bijvoorbeeld de fase waarin je het windows logotje ziet, of de fase waarin je een lege desktop ziet etc..

Iniedergeval zou ik CCleaner installeren en je computer laten opschonen, gratis te downloaden op CCleaner.com
Ook zou ik als het gaat om de fase waarin je je dekstop ofzo al ziet, eens naar uitvoeren gaan, en daar MSconfig intypen, dan naar het tablad opstarten gaan, en alles uitvinken wat volgens jou niet perse meteen hoeft op te starten (eigelijk alles behalve je virus scanner, spyware scanner, firewall mag in principe gewoon uit, is toch alleen maar onzin om die op te starten zonder dat je van te voren weet of je hem wel gaat gebruiken)

Succes!

Als ik mijn pc opstart dan duurt dit ongeveer 10 minuten ook na defragmentatie.
Wie weet hier een oplossing voor?

Grotejjes,

Jan

een kleinigheidje maar het helpt wel iets.

Meestal worden er bij het opstarten van windows tegelijkertijd ook meerdere dingen opgestart. Onder andere MSN bij sommigen en nog veel meer (nero e.d.)
Typ bij Start, uitvoeren "MSConfig" in en ga naar opstarten. Hier kun je vervolgens aanvinken wat wel en niet opgestart moet worden tegelijkertijd als wanneer je windows opstart.

Het is het proberen waard.

Rick

Lollige was me voor, maar ik zou als je CCleaner gebruikt wel voor de zekerheid een backup aanmaken als ik jou was.

Lollige was me voor, maar ik zou als je CCleaner gebruikt wel voor de zekerheid een backup aanmaken als ik jou was.
Dat heb ik echt nog nooit gedaan ;) Wat zou er dan fout kunnen gaan?
misschien dat je een cookie kwijtraakt ofzo :p ;)

EDIT:
Oeps door op elkaar te reageren hebben we nu allebij een dubbelpost

Laatst bewerkt:
nu was ik voor :p

Maar met "iets of een beetje" bedoel ik dat het eraan ligt hoeveel programma's je opstart... het kan namelijk ook zijn dat alles al uitgevinkt is en dan het gewoon aan spam en dergelijke ligt.

nu was ik voor :p

Maar met "iets of een beetje" bedoel ik dat het eraan ligt hoeveel programma's je opstart... het kan namelijk ook zijn dat alles al uitgevinkt is en dan het gewoon aan spam en dergelijke ligt.

nou het is me opgevallen dat bij mijn computer na 1 week na het installeren al een lijst van 30 programmas stond..nou heb je mensen die wat voorzichtiger ermee omgaan, maar dan kom je nog steeds vaak uit op 15, 20 programma's na een paar maanden computeren.. En de meeste mensen die ik ken kennen het truukje niet, dus veel zal er wel niet uitgevinkt zijn :)

Beter dan MSConfig te gebruiken, is het programma "autoruns", ook gratis te downloaden van internet, en geeft werkelijke alle autostarts terug, da's één
Maar het langdurig opstarten, daarop is de lollige hamvraag nog niet beantwoord, waar blijft het spul hangen? Het kan ook de hardware-herkenning of één of ander IRQ-conflict zijn. Heb je het probleem ook als je opstart in veilige modus (F8 gedurende het booten)?
Een corrupte driver is ook mogelijk, en ga zo maar verder.

Jan

de hamvraag (omg oud begrip, net ff opgezocht wat het was) was toch hoe het kwam dat zijn computer zo traag opstartte? dan is het toch met de oplossing van MSconfig (of jou autodinges, wat daar beter aan is snap ikniet) wel beantwoord?

De hamvraag is wanneer gedurende het opstarten de PC blijft hangen.

Het voordeel van autoruns is da ALLE programma's die automatisch opstarten worden weergegeven, wat veel meer is dan wat MSConfig geeft.

Iedereen veronderstelt dat traag opstarten altijd aan de software ligt, maar ook de hardware(herkenning) kan roet in het eten gooien, en al het andere wat ik in mijn vorige posting zei.

Nog wat autoruns betreft, moet je eens downloaden en proberen, het hoeft niet geïnstalleerd te worden, is gewoon een .exe. Je zult verstelt staan als je ziet wat er allemaal opgestart wordt.

Jan

Kijk ook eens hier, weet niet of het werkt ( zelf niet geprobeerd ) maar je kan altijd proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan