Traag starten (BootVis)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freak46

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Berichten
288
Hallo, ik heb me pc nagekeken met Bootvis en het duurt 89 sec is dat lang?
En zitten er messchien trojans in me processen zoals FireDeamon?
En welke processen kan ik allemaal weglaten??
Grtz Freak
 

Bijlagen

  • VisJ.JPG
    VisJ.JPG
    24,7 KB · Weergaven: 37
Zo! dat is langzaam.

Als ik opstart ,drink ik eerst koffie en dan is ie klaar:thumb:
 
BANDIT123 zei:
Zo! dat is langzaam.

Als ik opstart ,drink ik eerst koffie en dan is ie klaar:thumb:

Maar is FireDeamon.exe dan een trojan??
En zijn er nog andere overbodige progs in mijn pc
 
FireDaemon.exe hoort inderdaad bij een trojan-infectie, evenals het bestand msagent.exe waar je eerder al een thread over opende (beide bestanden staan in een map die c:\windows\security heet, vermoed ik).

Heb je wel een antivirusprogramma op je pc staan?

Waarschijnlijk kun je FireDaemon.exe niet zomaar verwijderen, ik denk dat het draait als een service. Schakel die service(s) dus eerst uit via Start > Uitvoeren > services.msc (service stoppen en opstarttype in 'uitgeschakeld' veranderen).

Daarna maar eens grondig in veilige modus scannen met je antivirusprogramma.
Ook zou je Ewido even kunnen downloaden en installeren en daarmee in veilige modus kunnen scannen, dat programma is goed in het verwijderen van trojans.
http://www.ewido.net/en/download/
 
buffy zei:
FireDaemon.exe hoort inderdaad bij een trojan-infectie, evenals het bestand msagent.exe waar je eerder al een thread over opende (beide bestanden staan in een map die c:\windows\security heet, vermoed ik).

Heb je wel een antivirusprogramma op je pc staan?

Ik heb al gescand in veilige modus met Norton antivirus 2006 maar hij vond niks
de naam van firedeamon is FIREDEAMON.EXE-A178CA15.PF
En Hij Staat in de map:C:/Windows/prefetch
Kan dit kloppen?
EDIT: Fire Deamon draait op SYSTEM
EDIT: msagent.exe staat niet in de map WINDOWS
 
Laatst bewerkt:
Freak46 zei:
Ik heb al gescand in veilige modus met Norton antivirus 2006 maar hij vond niks
de naam van firedeamon is FIREDEAMON.EXE-A178CA15.PF
En Hij Staat in de map:C:/Windows/prefetch
Kan dit kloppen?
Dat kan wel kloppen, maar er is meer aan de hand dan dat. Niet alleen het prefetch-bestandje staat op je pc, de exe is immers effectief aanwezig. Anders zou die niet kunnen draaien.

Gisteren gaf je aan dat dit was gevonden: C:\Windows\Security\msagent.exe
Ik ken die infectie, vaak hoort FireDaemon.exe daar ook bij.

Maar download en installeer Ewido nu even, zoals ik in mijn vorige post al aangaf, en laat dat programma in veilige modus scannen. Ewido is hier véél beter in dan Norton.
 
buffy zei:
Dat kan wel kloppen, maar er is meer aan de hand dan dat. Niet alleen het prefetch-bestandje staat op je pc, de exe is immers effectief aanwezig. Anders zou die niet kunnen draaien.

Gisteren gaf je aan dat dit was gevonden: C:\Windows\Security\msagent.exe
Ik ken die infectie, vaak hoort FireDaemon.exe daar ook bij.

Maar download en installeer Ewido nu even, zoals ik in mijn vorige post al aangaf, en laat dat programma in veilige modus scannen. Ewido is hier véél beter in dan Norton.
Alleen gister zij iemand wat over handmatig verwijderen maar C:/WINDOWS/Security bestaat niet :S
Dus gewoon die ewido virusscan gebruiken?? Is dat het makkelijkste of gewoon handmatig
EDIT: Is het ook handig om de betaal versie te hebben of niet? Ik Kan Legale virusscanners héél goedkoop krijgen
 
Laatst bewerkt:
Gewon de gratis trialversie van Ewido downloaden, installeren en updaten.
Daarna in veilige modus opstarten en Ewido laten scannen.

Er wordt wel het een en ander gevonden, denk ik. ;)
 
buffy zei:
Gewon de gratis trialversie van Ewido downloaden, installeren en updaten.
Daarna in veilige modus opstarten en Ewido laten scannen.

Er wordt wel het een en ander gevonden, denk ik. ;)
Geen Virussen allen wat coockies verder niks nu moet ik hem handmatig verwijderen:(
Weet iemand hoe ik alle bestanden moet verwijderen (Graag in tip)
FireDeamon gaf een foutmelding tijdens het opstarten: Er is een fout opgetreden in FireDeamon.exe niet verzenden en wel verzenden nu staat ie niet meer in me processen maar is ie er nog wel?/ en Is Trend Micro 2006 beter dan Nav 2006 of betere virrusscanners vertel het dan. Hij geeft de zelfde fout als 2 jaar geleden dat virus is een fout opgetreden en opeens na een week was me pc kapot koste me een boel geld om te repareren help:(
EDIT: ik zocht ook naar een proces smss.exe en er stond dat dat een trojan was kan dat kloppen?
 
Laatst bewerkt:
Pas daar mee op. Het is een proces van Windows maar ook een trojan. Lees hier.
 
Elisa zei:
Pas daar mee op. Het is een proces van Windows maar ook een trojan. Lees hier.

Als het die trojan was, had Ewido het zondermeer gevonden. ;)

Freak46 zei:
FireDeamon gaf een foutmelding tijdens het opstarten: Er is een fout opgetreden in FireDeamon.exe
Die service moet nog even uit het register: Start > Uitvoeren > sc delete servicenaam (zelf de juiste servicenaam even invullen, die kan ik hiervandaan natuurlijk niet zien). (Let op: de servicenaam is meestal anders dan de display name.)
 
buffy zei:
Als het die trojan was, had Ewido het zondermeer gevonden. ;)


Die service moet nog even uit het register: Start > Uitvoeren > sc delete servicenaam (zelf de juiste servicenaam even invullen, die kan ik hiervandaan natuurlijk niet zien). (Let op: de servicenaam is meestal anders dan de display name.)
Dat delete service naam werkt niet :( maar :) ik heb nu wel programmatjes ik weet niet of dat helpt maar ik heb 2 progs: Wintasks, en TuneUp Utitilties 2006 allebij pro versie geen trail dus zeg me even als ik het met zon programma kan weghalen
 
Trojan probleem opgelost!! Via ASO Forum :)
Even wat info: Het pr bestandje van firedeamon is verwijderd door ewido :thumb:
FireDeamon.exe stond in de map securiry C:/WINDOWS/Security/FireDeamon.exe
en er was nog wat anders gevonden nc.exe C:/WINDOWS/Security/Logs/nc.exe

Me Pc werkt nu weer prima :thumb:

mvg Freak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan