Traag systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzwart2

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
In heb steeds weer last van een enorme trage computer tijdens het beeldbewerken (Photoshop CS2 en picture bridge). Ik weet niet waar dit aan ligt, want volgens RAM optimizer is lang niet alle ram-geheugen in gebruik (nog 300 over). Mijn harde schijf blijft vaak tijdenlang ratelen, terwijl deze is gedefragmenteerd is en nog voldoende ruimte over heeft (15 gb). Weet iemand hoe ik er de snelheid weer inkrijg?

Ik werk met een 2.6 ghz pc 512 MB 333 mhz en radion 9600 grafische kaart.

Gr. Robert

Controleer eens je virtueel geheugen.
Windows reserveert vaak (onnodig) veel RAM geheugen waardoor dus virtueel geheugen wordt gebruikt.

Lezen en schrijven vanaf een HD gaat tientallen keren langzamer dan vanuit RAM.

Probeer eens je virtueel geheugen lager in te stellen, kan soms goed helpen. Pas alleen op deze niet te laag in te stellen om windowsproblemen te voorkomen.

Instructies:
http://wxp.mandersonline.nl/tip0119.htm

Het feit dat je harde schijf blijft ratelen is een teken dat hij moeite heeft met de verwerking ergens van,in het ergste geval is hij beschadigd.

Heb je al gecontroleerd op spyware en virussen,dat zou ik toch dan even als eerste doen zodat je zeker weet of er geen andere processen meedraaien op de achtergrond.

je moet je virtueel geheugen het best zo instellen: minimum 512, maximum 768

Geplaatst door skelle
je moet je virtueel geheugen het best zo instellen: minimum 512, maximum 768
Dit is natuurlijk niet bij elke pc gelijk.

Windows gaat uit van het volgende:

VM = 2 x RAM (min)
VM = 3 x RAM (max)

Als 512 mb aan RAM hebt kan je voldoen met

VM = 1xRAM (min)
VM = 2xRAM (max)

Er is geen spyware aangetrossen, ook geen virussen. Ik zal eens onderzoek doen naar de geheugenreservering.

Dank alvast!
Robert

Is je PC ook soms heel heet?
Als je PC tewarm word word hij sloom dus zorg ervoor dat je kooler voldoende lucht krijgt:)

Beste Retrox,

Waar moet ik alo die VM's instellen voor het virtuele geheugen?

gr. Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan