Traag verloop filmpjes sinds nieuw beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

lamedudese

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Hallo,

Mijn zusje heeft sinds kort een nieuw beeldscherm (1920 x 1080, oud beeldscherm geloof ik 1024 x 768), en nu stotteren filmpjes wanneer zij die probeert te bekijken. Zelfs als ze klaar zijn met streamen, is te zien dat de framerate erg laag is en als je op full screen kijkt, blijft het soms helemaal hangen. Ik neem aan dat dit door het nieuwe beeldscherm komt, moet ik enkele instellingen wijzigen zodat het soepel verloopt? Het streamen lijkt ook langzamer te gaan, maar ik denk dat dit eerder iets met internet te maken heeft dan met het beeldscherm.

Alvast bedankt

Ik neem aan dat het beeldscherm groter is (resolutie iig wel). Dus kost het de videokaart meer moeite om het beeld te laden, dus wordt alles slomer.

Wat voor videokaart heeft ze. Wat AndreazZz vermeldt klopt zeker. Als we de videokaart weten dan weet je het helemaal zeker dat het daar aan ligt.

ga er maar vanuit dat je videokaart wat outdated is, die is al uit 2006. Vervang m eens voor een wat snellere agp kaart of zet je resolutie een stuk lager.

Ik heb de resolutie een stuk lager gezet, het verschil merkt ze toch niet :p

Is er verder niks dat ik kan aanpassen in het nvidia control panel?

Iig bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan