Traag video's afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

benmeneerjamin

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo,
Ik heb een probleem, ik kijk regelmatig video's op het internet, maar heb een andere laptop gekocht, maar die speelt video's op het internet traag af op volledig scherm, maar als ik hem download dan speelt hij via windows gewoon af op volledig scherm, mijn vraag is dus, hoe kan ik het via internet ook weer gewoon laten afpelen op graat scherm?
Alvast bedankt
MVG
Ben

Hoi,
dit kan verschillende oorzaken hebben, als je via wifi op je router e/o modem aangesloten bent dan kan het liggen aan de sterkte van het signaal dat mss te zwak is. Kijk of de signaalsterkte goed genoeg is anders stel je een ander kanaal in.
Sluit even een vaste netwerkkabel aan en controleer of het probleem dan nog bestaat.

@manamana
Ik heb het daatnet gedaan, maar helpt niet, ik merkt wel dat het geluid achterloopt en het beeld hapert

@Mik Zjegger
Heb ik gedaan, maar helpt niks

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk heeft het te maken met de versie &/of instellingen van Adobe Flash. Je kunt hier je versie controleren.

Ga vervolgens naar Adobe Flash Player Instellingenbeheer (Let op: Deze figuur is geen afbeelding, maar de daadwerkelijke Settings Manager(!))

Hier opent het zich met het tabblad Algemene privacy-instellingen. Klik hier op "Altijd vragen...". Of, als je een hogere mate van veiligheid wil, op "Altijd weigeren...". Advies is te zetten op: "Altijd weigeren"

Klik nu op het volgende tabblad: Algemene opslaginstellingen.
Zet de schuifbalk op 10 KB (anders onthoudt hij mogelijk veel teveel informatie in je cookies; slecht voor de privacy). Haal vervolgens het vinkje weg bij: Gemeenschappelijke Flash-componenten opslaan om downloadtijden te beperken volgens onderstaande afbeelding:
file.php

Klik nu op het volgende tabblad: Algemene beveiligingsinstellingen. Hier hoef je niets te veranderen.

Klik nu op weer een ander tabblad: Privacy-instellingen website. Klik hier op "Alle sites verwijderen".

Klik nu op het één na laatste tabblad: Opslaginstellingen website. Klik hier op "Alle sites verwijderen".

Ik heb het gedaan, maar hij blijft nog steeds het zelfde doen

Ik heb nu linux gedownload en nu doet hij het goed, weet jij hoe dat komt?

@benmeneerjamin
In dit topic zijn al meerdere onnodige quotes van je verwijderd.

Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert.

Ik heb er 4 Grote spellen op staan, die ik vaak gebruik bv. GTA IV PES 2010, steam enz.. maar op linux draait die wel gewoon goed

Hij is nu de driver aan het downloaden, kijken of het werkt

Chrome heeft uit zichzelf altijd de laatste versie van Flash Player, dus dat is het probleem dan niet.
Probeer toch even uit te zoeken of er programma's zijn die veel van je processor vragen (in je taakbeheer).

Kijk voor de gein ook eens even wat het totale percentage is wat wordt gebruikt van de processor?
(Het liefst tijdens een video kijken)

Hmm het lijkt wel heel erg heftig te keer te gaan, maar dat zal denk ik komen door de grootte van het taakbeheer scherm.
Probeer in het ergste geval anders even een keer chrome te verwijderen en opnieuw te installeren

Ik heb nu dus daarnet Firefox gedownload, en dat werkt wweer wel normaal met video's afspelen, die speelt hij op groot scherm goed af

Dan zou ik toch proberen Chrome even opnieuw te installeren.
Als het nog niet goed werkt kun je altijd [Chrome Beta] proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan