Traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanjer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2001
Ik heb een computer met W98 op een AMD750 en 256Mb intern geheugen.Sinds een tijdje is er een probleem ontstaan.Het gebeurt regelmatig dat ik een progamma wil openen,maar dan gebeurt er niets.Geen zandloper en het rode lampje knippert ook niet(Net of ik niet goed heb gedubbelklikt).Ik kan dan rustig wat anders openen,maar soms krijg ik niet één progamma opgestart.Ook in taakbeheer staat dan niets.Als ik dan 5 a 10 min. wacht wordt alles wat ik aangeklikt heb ineens geopend en werkt dan ook normaal.Ik verwacht niet dat iemand het met deze gegevens even oplost,maar heeft iemand enig idee of het software- of hardwarematig is??????
Ik heb 1x een foutmelding gehad:Shell Execute error n2.
Bedankt
Kanjer

Gescand op virussen? Download HijackThis. Uitleg en link vind je hier: http://www.tomcoyote.org/hjt/
Unzip en run het. Klik op Scan > Save log en sla het log op als een .txt bestand.
Kopieer en plak de inhoud in je volgende bericht.

Groetjes,
Bennie

Ik zie in je log geen narigheden.:)

Die foutmelding die je kreeg: was dat de exacte foutmelding? En was dat een blauw scherm? Zo nee, kan je dan op details klikken als je die melding weer krijgt en die info posten?

Groetjes,
Bennie

Blauw

Ik kreeg geen blauw scherm,maar heb je enig idee of het software of hardware is????

5 a 10 minuten is wel heel erg lang.
Heb je onlangs nog software/drivers van iets geinstalleerd, of was het daarvoor al?
Hd al eens gedefragmenteerd?
Er moet toch iets zijn op de achtergrond wat windows zolang bezig houdt om iets op te starten.
Wellicht dat je software die je opstart naar een dll moet zoeken en hiermee problemen heeft om het te vinden/openen.
En herinstallatie van de betrokken software?
Laat ook eens een tooltje runnen die je register kan opschonen zoals; regcleaner of easycleaner.
Er zijn ook programma's die de overbodige dll's die in je systeemmap zijn achtergebleven te verwijderen, alleen weet ik even de naam niet meer.
Het kan ook zijn dat je een dosproggy op de achtergrond hebt lopen, hierdoor starten de programma's onder windows ook enorm traag op.
Kijk anders ook ff wat er allemaal op de achtergrond meeloopt, schakel evt. een paar van de onnodige dingen uit, dit zal zeker wel eens kunnen helpen.

Suc6

Bv soffice.exe

SOFFICE.EXE Displays StarOffice quick start applet in System tray. Right clicking on the icon allows rapid starting up of components of the StarOffice 6.0 suite. Available via Start -> Programs. Automatically started when any StarOffice 6.0 component is started from the Start -> Programs. A resource hog (it eats > 16 MB of memory).

Of PTSNOOP.EXE kan van je modem zijn maar ook een trojan:

These descriptions I've come across - all valid as far as I can see :-
(1) Program installed with some modems that monitors the COM ports for the modem driver. Not required from what I've read - may need a registry edit to get rid of it
(2) Backdoor trojan virus that copies itself as PTSNOOP.EXE -see here:http://www.f-secure.com/v-descs/ptsnoop.shtml for more info
(3) Apparently the people who put it out claim it's a driver for a Voice modems (don't know who they are though - Ed)
Note: If using AOL and you disable this you may lose your connection or lock up
(4) Can also be an older Logitech scanner program. Remove from the Win.ini tab under Load='path'\PTSNOOP and the System.ini tab under drivers='path'\ptrtkr.drb. Can cause parallel port conflicts big time dragging system resources way down when a conflict exists
(5) Allows audio monitoring of modem phone dialling tones and can be useful if you have connection problems
(6) Karen Kenworthy's Snooper: http://www.karenware.com/- "logs the start and stop time of all programs run under Windows"

Ja kan PTSNOOP.EXE even laten scannen bij kaspersky:
http://www.kaspersky.com/remoteviruschk.html

Opgelost

Ik kwam er niet uit en heb hem toen geformateerd.Alles draait nu weer super.Achteraf heb ik gehoord dat het te maken had met het nieuwe progamma ePer van Fiat(Waar ik werk)wat in conflict kwam met het oude progamma dat ik gebruikte,maar een frisse installatie kon geen kwaad;er waren wel meer kleine probleempjes.
Bedankt allemaal
Groetjes
Kanjer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan