traag

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Hallo,

kan iemand mij vertellen waarom mijn computer (Q6600 1Gb) steeds trager wordt.
momenteel is de P2 op zolder sneller. als ik een programma wil openen neemt dat zeker 30 tot 60 seconde inbeslag. meer programmas te gelijk is nagenoeg niet mogelijk. het inladen van websites duurt erg lang, als het al lukt. ik heb een 20gb aansluiting, op de P2 computer flitsen de paginas voorbij. voorzover ik zooi op de computer had is het er nu af. het register is opgeschoond, en naar virusen en dergelijke is gescand. ik heb geprobeerd hoe de computer het doet als alle beveiligingen uit staan (voor zover ze uit kunnen) maar dat maakt geen verschil. als ik in taakbeheer kijk staan de 4 grafiekjes van de processor helemaal onderin, geen activiteit dus. de grafiek van het geheugen staat helemaal boven in ook als (ik) geen programmas heb gestart. de computer is een paar maanden oud, zou er iets defect kunnen zijn?

Als je geheugen de hele tijd vol zit kan het zijn dat er een RAM-bankje kapot is. Doe eens de test met memtest

Je hebt maar 1GB ramgeheugen, upgraden naar 2GB of meer. Vista werkt echt een stuk beter dan .

Ik heb een scan uitgevoerd met Malwarebytes, en die heeft het volgende opgeleverd;

Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\affri (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\affltid (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\rdfa (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

Ik ga een scan uitvoeren op het geheugen.
Hopelijk wordt het straks allemaal sneller.

ik raad je nog 3 dingen aan:
http://downloads2.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware.exe
download die scanner, eerst updaten, daarna scannnen en virus verwijderen (zeg ff hoevee die vond) Daarna herstart je je pc

Nu download je CCleaner
http://download.piriform.com/ccsetup209.exe

laat hem analyseren en dan opschonen. Laat ff weten hoeveel ccleaner aan mb heeft verwijderd! , Start daarna weer je pc opnieuw op.

Als laatst kan je deze scan overheen halen. (duurt iets langer 20/30 minuten) Aan het eind leek bij mij of het programma vast liep, want ik kon niks meer klikken en ik zag het programma wit, maar dat was omdat die aan het laden was. Dus als je denk ziet dat die vastloopt, gewoon een kwartier aan laten staan
http://www.eusing.com/Freedownload/EFRCSetup.exe
Deze scan ruimt alle onnodige pictogrammen / snelkoppelingen op, van al verwijerde programma's, ook schoont die het register op van programma's die niet meer op je pc staan

Ik heb de diverse scans uitgevoerd. De resultaten zijn als volgt;

SuperAntiSpyware = 60 cookies
CCleaner = heel veel. wilde het in txt zetten maar can het niet copiëren.
Free reg cleaner = 679 problemen.

Ik ga nu kijken of het resultaat is wat ik wil. Ik laat het morgen ochtend weten.

Ik heb de diverse scans uitgevoerd. De resultaten zijn als volgt;

SuperAntiSpyware = 60 cookies
CCleaner = heel veel. wilde het in txt zetten maar can het niet copiëren.
Free reg cleaner = 679 problemen.

Ik ga nu kijken of het resultaat is wat ik wil. Ik laat het morgen ochtend weten.

Bedoel je met free reg cleaner dit: Eusing Free Registry Cleaner

en heb je ook gerepareerd, want 679 problemen heb je toen daarna problemen gerepareerd gedrukt (zie mijn plaatje, nummer 1 is analyseren, nummer 2 is als die klaar is met analyseren moet je op nummer 2 drukken, had je het ook zo gedaan. Of had je alleen geanalyseerd?)

Mss draait er ook een hoop onnodige troep mee in de opstartlijst (msconfig).
Opstartlijst schoonmaken: start->uitvoeren->msconfig (intypen)->tabblad opstarten. Daar kan vast wel het een en ander worden uitgevinkt; bij mij staan hier maar enkele items in.

Verder kan een defrag ook geen kwaad; doet Vista ook automatisch.

Ook is het erg vertragend om meerdere firewalls en anti-virus-programma's actief te hebben.

Mss draait er ook een hoop onnodige troep mee in de opstartlijst (msconfig).
Opstartlijst schoonmaken: start->uitvoeren->msconfig (intypen)->tabblad opstarten. Daar kan vast wel het een en ander worden uitgevinkt; bij mij staan hier maar enkele items in.

En hier kun je zien welke items je allemaal kan uitvinken en welke je moet laten staan. Al zal je daar niet de snelheidswinst mee boeken die je zoekt, 30 -60 sec om een programma op te starten duidt op andere problemen, zoals het eerder genoemde malware of een defect geheugenbankje.

En hier kun je zien welke items je allemaal kan uitvinken en welke je moet laten staan. Al zal je daar niet de snelheidswinst mee boeken die je zoekt, 30 -60 sec om een programma op te starten duidt op andere problemen, zoals het eerder genoemde malware of een defect geheugenbankje.
Startup inspector geeft ook inzicht in de wenselijkheid van diverse startup-items.

Bij mij staat alles uitgevinkt, behalve anti-malwareprogs.
Als je draadloos hebt, moet er waarschijnlijk iets daarvoor aangevinkt staan.

Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

Het lijkt er op dat na het uitvoeren (en repareren) van de adviezen van Tomtom de computer veel sneller is geworden.
In MSConfig heb ik eerder al veel uitgeschakeld, maar ik zal nog eens kijken of er meer uit gezet kan worden.
Als virus scanner het ik Eset Smart Security, daar van staat de firewall aan, die van vista staat uit. Die van mijn router/modem staat aan, daat heeft eerder nooit (met andere computers) problemen gegeven. Als ik nu een internetsnelheids test doe kom ik in de buurt van wat de verbinding zou moeten zijn. Dat is dus ook sneller geworden!
Het geheugen moet ik nog testen.

Allen bedankt voor de hulp!

Ik zou ook zowat de progs van tomtom aangeraden hebben moest ik sneller kunnen hebben reageren :P

maar het enigste wat ik nog al opmerking heb is misschien ook nog eens het programmatje glary utilities te laten draaien maar ik denk dat het probleem opgelost is...

Oh ja, nog 1 ding.
1 van de eerste tips was ook nog extra ram geheugen bijsteken wat geen slecht idee is want 1Gb ram voor vista (als het geen basic versie is) is redelijk weinig.

2Gb ram wordt aangeraden om vista vlotjes te laten draaien.
Als zie je dat de nieuwste pc's met 32bit versie al 3Gb gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan