traage server

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Beste,

voor een bedrijf heb ik een server moeten plaatsen voor dit bedrijf was windows server 2008r2 gekozen (enterpris x64)

met deze specs

24gig ram ,Intel Core i7 2.67ghz 267 ghz
4tb opslag

deze hardware kan ik niet wijzigen dit was vooraf gemaakt nu het probleem is volgend.

de server is bij sommige handelingen heeeeeeeeeeeeel traag.
daar heb ik het over bv firefox iets opzoeken , reageert firefox niet meer , internet exploerer idem de rest van de server instellingen en services lopen dan wel goed ik heb de netwerk balance bekeken en zag daar niets verdacht aan.

wat me wel opgevallen is dat de server ook traag word bij het kopieren van data van de eene harde schijf naar de andere iemand hier een verklaring voor ?

Al eens gekeken naar de processen, services die erop draaien?

Is de server zelf samengesteld?

Welke i7 is het? Meestal wordt een xeon processor aanbevolen ipv een i7 maar een i7 kan natuurlijk altijd in een server geplaatst worden.

i7-920 / 2.66Freq Core 45nm QPI 4.8 GT 8M Cache
veel processen draaien er niet maar ik heb zo het vermoeden dat het probleem ligt bij firefox heb deze nu geupdate naar de laatste versie maar blijft crashen IE heb ik wat getweakt en blijkt nu vloeiend te draaien.

wat me wel opvlat is dat svhost.exe 3 maal onder LOCAL SERVICE draait en dan nog paar keer onder NETWORK SERVICE normaal ???

Ok, begrijp ik nu goed dat je zit te internetten op een Windows-server?.. Kan je misschien wel op een *NIX-server, maar dat is sowieso op een Windows-server niet aan te raden. Zelfs Microsoft zelf raadt dat ten stelligste af!

Heb je al een virus-controle gedaan? Anders kan je nog denken aan een mee-luisteraar...

Denk toch dat het logjes napluizen word...

P.S: Xeon's worden meestal op servers toegepast vanwege de betrouwbaarheid & de hittebestendigheid.

Laatst bewerkt:
Ja,

heb het nu toch voorgesteld dat ze de server ombouwen naar linux en dan met de licentie van deze op een xeon plaatsen dat zal alvast beter zijn :D

toch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan