Traage Site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Serialk

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2004
Hallo
ik heb voor het eest een eigen site gemaakt
maar als ik hem wil bekijken duurt het best lang voordat die geladen is, wat kan ik hier aan doen?
ik wil niet dat mijn bezoekers al weggaan
omdat het te lang duurt

ik heb 100 mb waarvan ik pas 5 mb gebruikt heb
ik heb mijn site gemaakt met swish2.0
en ik zet het in mij ftp server neer

heeft iemand een oplossing?

bvd Serialk:thumb:

hallo guus

mijn movie.swf = 5,69 mb

en mijn index.html = 813 bytes

hallo guus

mijn movie.swf = 5,69 mb

en mijn index.html = 813 bytes

ik moet wel zeggen dat ik aardig wat foto's er in heb gezet (jpg formaat)
ook via swish

5,69 Mb = 5690 Kb.

Bij inbelverbinding duurt dat ongeveer 20 minuten. Daar gaat echt niemand op wachten.

Zelfs met adsl bij een snelheid van 512 kilobit per seconde (ongeveer 60 kilobyte/sec) duurt dit nog dik 1,5 minuten.

Het enige wat je kunt doen is een preloader maken. Dat is een filmpje dat bijvoorbeeld door een groeiend balkje laat zien hoever het laden is. De bezoeker kan dan zelf bepalen of hij daar op gaat wachten of niet.

Overigens kun je een site met veel foto's beter helemaal niet met Flash of Swish maken. Het is beter om dat gewoon met thumbnails te doen.

Guus.

ja maar wat moet ik nu doen dan de site is al bijn af
en ik wil niet helemaal opnieuw begiinen of kan ik de foto's eruithaalen?en er op een andere manier er inzetten? zodat het niet veel ruimte inneemt.
zo niet hoe maak ik dan zo'n preloud filmpje en met wat voor programma?

alvast bedankt
serialk

't Is vriendelijker om de bezoeker van je site niet op te zadelen met grote downloads als daar niet om gevraagd is...: bouw een snelle pagina, en zet daar koppelingen in naar je film etc., dan kan de bezoeker zèlf bekijken of hij dat wel of niet wil.
Voor het versnellen van je site zou je dit artikel eens kunnen lezen...

5 MB is ook wel ernstig groot voor een paginaatje en mensen raken gauw verveelt en willen alsmaar doorklikken.

Geef eens een linkje van je pagina.
Misschien heb ik nog wat tips bijvoorbeeld load movie in movie of if frameloaded goto enz.
Als je er bijvoorbeeld ook geluid in hebt kan je er misschien voor kiezen een wat mindere kwaliteit te nemen.
Tevens kan je met swish de kwaliteit van de jpeg instellen zodat je swf ook wat kleiner wordt, maar het beeld wordt dan wel wat minder mooi :confused: keuzes keuzes keuzes :o

:) Tja ziet ermooi uit, van het trage laden merk ik hier niet zoveel aangezien ik hier een snelle verbinding heb :) en alle werkende links zijn te klikken en geven gelijk beeld.
Misschien is het bij sommige ook traag omdat een 5 MB flash toch wel een redelijk snelle PC vereist.

Er kleven alleen wel wat nadelen aan zoals je het nu gemaakt hebt.
Doordat alles flash is kun je de site niet goed aanmelden bij zoekmachines omdat er niet in de tekst gezocht kan worden door de search bots.
Tevens als je nu bijvoorbeeld een prijs wijziging moet doen of iets dergelijks moet je de hele .swf van 5.6 MB weer uploaden, en iedereen die hem bezoekt moet hem weer opnieuw laden, dit zou je op kunnen lossen door de functie load movie in movie, dus elk onderwerp als apparte swf maken.
Hierdoor krijg je dan uiteindelijk 20 kleinere swf'jes van 300 kb ofzo wat het allemaal wat vriendelijker maakt.
De wav file die je gebruikt wordt als het goed is omgezet naar MP3 door swish dus daar is niet veel winst door te behalen.
Tja en degene die nog met de telefoon internetten die kunnen gewoon niet meer mee in deze tijd :D
Maar je zou er wel aan kunnen denken om een flash site versie te maken en een HTML versie, zodat iedereen kan kiezen, tevens heb je dan het zoek machine probleem opgelost.

Al met al nog een hoop te doen :p

Maar hijs wel mooi :thumb:

Dat trage laden valt inderdaad wel mee. Ik heb Adsl (384 kbit/s) en de afzonderlijke pagina's laden snel. Ook de foto's staan er meteen.
Waarschijnlijk heb je van elke pagina een aparte scene gemaakt. Dan maakt het niet zoveel uit of de hele movie al geladen is.
Nog een tip: maak een tweede startpagina, waarbij de firmanaam niet geanimeerd is. Het is leuk om die letters in het begin te zien bewegen, maar als je het drie keer gezien hebt, gaat het een beetje vervelen.
Maar verder ziet het er prima uit:thumb: .

Guus.

Toevallig hier terechtgekomen. Mooie site. traagheid valt mee, maar voor commerciele doeleinden moet het natuurlijk zo snel mogelijk lopen.
:thumb:

Mooie site hoor! Van traagheid heb ik helemaal geen last, maar ik heb dan ook een snelle verbinding en een snelle pc.

Haal je de taalfouten er nog wel even uit? Dat staat wel zo professioneel.

Bv. "moter" i.p.v. "motor", "Juke Boxen" i.p.v. "Jukeboxen"?
Kijk uit als je Buffy loslaat op de taal, dan wordt je een "held".
:D :D :D

(Sorry, Serialk, dit gaat over iets van vóór je deelname aan helpmij)

Laatst bewerkt:
En nog een tip: zorg dat de muziek stopt als de bezoeker de pagina's met jukeboxen verlaat.
Of nog beter, maak op die pagina een knop om de muziek uit te zetten EN zorg ervoor dat de muziek ophoudt als de bezoeker de pagina verlaat.
Gebruik muziek altijd heel spaarzaam. Een goede site kan heel snel irritatie opwekken door muziek en zeker door muziek die je niet uit kunt schakelen.

Guus.

***** wat een reactie's

Mooi man badankt allemaal
allleen 1 probleem zoals ik al zei is dit mijn eerste site
dus ik weet niet wat swish allemaal kan:o
zoals load movie
en waneer ik mijn muziek kan laten stoppen:confused:
en de taalfouten wordt aan gewerkt :D

groeten allemaal
Serialk

Als je de muziek in een Sprite zet, kan je die bestureen met een knop. Zet in de tijdlijn van de Sprite een Stopcommando aan het eind van de muziek, bijvoorbeeld in Frame 300 (ik weet niet hoe lang je muziekspoor is).
Dan wordt de actie die aan je Stopknop verbonden is zoiets als On Press Tell Target Muziek Goto Frame 300.

Zo kan je ook een knop maken om de onderbroken muziek weer te starten: On Press Tell Target Muziek Goto Frame 0.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan