traagheid en freez problemen wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

metalshell

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2012
hallo

ik plaats mijn omroep hier omdat ik niet weet om welke onderdeel het gaat wat problemen geeft .

ik heb sind 2 maand een nieuw systeem

amd fx8350 black
corsair 8gb
seasonic m2 750 watt
990fx extreme3
gtx770
1,5terra hard disk 7200 rpm samsung.
dell ultra scharp scherm IPS

mijn probleem is dat als ik een game wil starten dat deze er erg lang over doet om het op testarten .
met name crysis 3 worldoftanks .

en wanneer die eindelijk start dan begint de game met slowmotion gedrag en soms staat die helemaal vast , en dan 10sec later gaat die verder en is er niks aan de hand , na een kleine 2 uur gamen dan vertoont die een soort van strepen , alsof die tewarm word wat die niet doet (67C videokaart) met crysis 3 op ultra.

nu had ik al een andere videokaart de amd 7970 windforce , en daar had ik het zelfde mee , dus het ligt niet aan de videokaart lijkt mij .

nu heb ik ook al de single dvi kabel vervangen voor een dual dvi-d kabel maar probleem blijft zelfde .

ook heb ik tal programmas gerund zoals memtest en sisoft sandra 2013 en nog een aantal benchmarks en stres testen , maar daar komt niks geen rarigheid uit .

heb ook al 3 hardeschijven gebruikt en bij de ene schijf werkt die heel iets beter dan de andere , maar probleem blijft zelfde .

nu weet ik dus niet of het aan de software ligt of aan de hardware of aan de games ?

(drivers allemaal up to date) .

wat kan ik nu het beste doen om te achterhalen waar het probleem ligt ??????

hier wat testjes van aida extreme

we9.png

ch7h.png

h71f.jpg

8ebe.jpg

r5t2.png

lnr7.jpg

4p9.jpg

Laatst bewerkt:
Als de stuurprogramma's niet compatibel of verouderd zijn en in het bijzonder de chipset & video stuurprogramma's kunnen traagheid, bevriezing & blauwe schermen voorkomen.
De meest populaire stuurprogramma sites zijn:
CPU & Chipset drivers: AMD, Intel & Via
Video stuurprogramma's: ATI, Intel & Nvidia
Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken

hoi bedankt voor je info maar hier kan ik niks mee .

die sites zijn de standaard sites voor je drivers , en die leveranciers heb ik niks aan want stel de boel zelf samen .

Misschien dat jou processor te warm word? Want AMD processors heeft soms wel warmte problemen.

klopt temperatuur is niks mis mee .

tis net of die stroom of iets tekort komt of dat een onderdeel vervorming vervoorzaakt , maar kan er niet achter komen wat het precies is .

had laatst een andere schijf erachter gedaan en geinstaleerd en geupdated en toen was het even weg , althans bij de online games wel , maar bij de gewone games op hd blijft het probleem zelfde , krijg dan van die rare refresh strepen of wat het ook is .

als iemand nog tips heeft dan hoor ik het wel .

ik vermoed zelf de voeding of moederbord met geheugen , dat dar iets mee is , maar weet niet hoe ik dat moet bekijken , memtest was 100% goed dus ja .

Je videokaart terug brengen, daar zit het hem ook in kijkend naar je klachten. Ik denk dat er iets met chip of de shaders is, anders kan ik dit niet verklaren. Ik geloof niet dat het de voeding is, want dan moet de pc in z'n geheel uitvallen.

hmm vreemd , ik had dit precies zelfde met de 7970 windforce kaart 3 weken geleden , en nu ook met deze , ik betwijfel of het de videokaart is .

die 7970 heb ik verkocht aan iemand en daar werkt die veilloos dus ja ,denk eerder dat het de moederbord of iets is .

is er een manier om dit te bekijken ?

kan wel de kaart weg sturen maar die ben ik 4 weken dan kwijt dus wil wel zekerheid hebben .

Laatst bewerkt:
probleem lijkt opgelost tot nu toe .

zat een aantal spyware verstopt ergens , en heb die verwijderd en bij de online games geen strepen of crashes meer :)

nu maar hopen dat dat het was .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan