Traagheid Wanadoo Den Haag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Air Aai

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Berichten
193
Misschien al eerder ter sprake gekomen, maar omdat het weken/maanden goed ging en pas de laatste paar dagen problemen, stel ik de vraag toch.

Ik woon in Den Haag. Ben sinds een jaar geabonneerd op Cabkle Wanadoo Basic. Pas geleden is de snelheid daarvan enorm verbeterd. Van gemiddeld 18 Kb/s toen naar tot voor kort gemiddeld 40 Kb/s. Ja, ik weet het, voor de echte die-hard natuurlijk nog steeds traag. Maar voor mijn doen ging het vanaf dat moment best wel snel, downloaden, streaming video kijken etc.

Sinds enkele dagen echter is de snelheid reusachtig gedaald. 's Ochtends valt het nog mee maar vooral vanaf de middag is het echt 'uien'.

Geloof nooit dat dit te maken heeft met enorm gestegen aantal interneters in de buurt. Daarvoor ging het te abrupt.

Nu valt het mij op dat bij het aanloggen ik een melding zie 'verbinding via minipoort' of zoiets. Ik kan mij niet herinneren dat dat daarvoor ook al was.

Heb Systeemherstel gedaan, stekker kabelmodem eruit gehaald en weer erin, niets helpt. Ook gekeken naar storinglijst van Casema (die Wanadoo aanbiedt) maar er worden geen storingen gemeld, behalve dat bezitters van een wit kabelmodem (ik heb een zwarte) in Den Haag vanwege een storing niet kunnen e-mailen.

Heb de helpdesk gebeld maar na 45 minuten wachten (a 0,10 per minuut) heb ik de moed opgegeven.

Wie o wie heeft er een idee?
 
Je woont toch niet toevalllig in de buurt waar die gasexplosie heeft plaatsgevonden?

Groetjes,
Bennie
 
Huh? Ik weet niet of dat ermee te maken heeft, maar ik woon hemelsbreed op zo'n 5 km van de plek waar de ontploffing was. Toevallig begonnen de problemen wel tijdens afgelopen weekend. En zoals gezegd, in de middag en avond is de verbinding zeeeer traag.

Maar als dat een algemene storing teweeg zou hebben gebracht dan was dat toch vermeld op de storingslijst van Casema?
 
Heb het zelfde gehad, heeft een ook uurtje "helpdesk" gekost maar ze konden niks vinden !!, op het laatst kom ik zelfs niet meer inloggen, heb een herstelpunt genomen van een maand geleden en vanaf toen ging het weer goed?! vraag me niet waarom ?? Het enigste wat ik veranderd had was MSN 6.0 erop gegooid !! en nu dus er weer vanaf !! mischien heb je er wat eraan!!??
 
Heb een herstelpunt genomen van ong. een week geleden, toen alles het nog snel deed. Heeft niets geholpen. Op dit moment (ochtend) doet alles het gewoon op de 'normale' snelheid die ik gewend was. Een systeemfout of mechanische fout aan een kabelkast o.i.d. sluit ik daarom uit.

Heb ook gedacht aan het drukker worden in de wijk met internetters, maar dan wordt het geleidelijk aan langzamer volgens mij en niet zo abrupt van de een op de andere dag.
 
Nee, ik heb niet eerst ISDN gehad. Voor het kabelabonnement had ik nl. internet via HetNet (telefoon) dus. Heb bij Wanadoo vanaf het begin hetzelfde abonnement (Basic).
 
Heb je bij je instellingen van cable wanadoo

INSTELLINGEN van INTERNET EXPLOERER AUTOMATISCH OVERNEMEN wel uit gevinkt staan ???

zie mijn status van wanadoo !?
misschien kom je weer wat verder
 

Bijlagen

  • minipoort.jpg
    minipoort.jpg
    27 KB · Weergaven: 42
Bedankt Renela. Heb dat hokje idd niet aangevinkt staan. Heb bij het aanloggen bij Wanadoo Cable even opgelet op de 'menuutjes' die na het dubbelklikken op het Wanadoo-icoon verschijnen en daar stond dus o.a.: WAN-minipoort (PPPOE), alvorens werd gecontroleerd op Gebruikersnaam e.d.

Maar zeg ik iets doms als ik stel dat ik dacht dat er een LAN-verbinding i.p.v. een WAN-verbinding tot stand moet worden gebracht?

Ik kan mij niet herinneren bij het aanloggen eerder die melding over die minipoort (en WAN-verbinding) te hebben gezien.
 
Overigens, ik heb net ff heel lang zitten graven in mijn geheugen.

Ik heb de 25e op een site, streaming video's (hele nette hoor :) ) zitten kijken, waarbij je kon kiezen tussen 'modem' en 'kabel/dsl'.

Omdat bij de keuze 'kabel' tijdens de filmpjes de buffer steeds opnieuw gevuld moest worden en van 'streaming' dus eigenlijk geen sprake was, heb ik geklikt op de optie 'modem'. Dat ging dus wel zonder steeds halverwege gestopte films ivm 'buffer vullen'.

Zou dit ermee te maken kunnen hebben? En zo ja, hoe los ik dan e.e.a. op? Gewoon door weer een keer op die site op 'kabel' te klikken bij een van de flimpjes? Slaat allemaal nergens op misschien deze gedachtengang, maar ik zit echt te denken hoe die trage verbinding ineens kan.

Overigens: op mijn startpagina (Startpagina.nl dus) vind ik rechtsboven ineens een keuze voor modem/isdn of breedband. Ook daar staat mij niet van mij dat eerder gezien te hebben. Kan zijn dat ik daar niet op gelet heb of dat mijn geheugen mij in de steek begint te laten.
 
wat startpagina betreft zal wel je geheugen wezen maar heeft er ook niks mee te maken!!? je moet overings voor instelling cable wanadoo (automatische >>>> ect ..) uitgevinkt hebben staan !! en als je laatst op een "verkeerde"site bent geweest mag het normaliter niet het probleem wezen tenzij hij niet helemaal gozer is ??! Alles bij elkaar genomen denk ik ff een spyware / anti virus controle en als dat niet helpt een eerder herstel punt nemen (voor de beruchte 25 ste ) !! hoop niet meer van je horen (positief bedoeld )
groetjes !!
 
Nou, om verkeerde indruk te vermijden, was geen 'verkeerde' site hoor :). jHad alleen op die bepaalde site gekozen voor 'modem' ipv 'kabel'.

Vinkje weggehaald (stond idd aan bij Extra-Internetopties-Verbindingen-LAN-instellingen), maar maakt niet veel uit. Kan niet verder terug dan 1 juni overigens met Systeemherstel.

Bedankt in elk geval.
 
je moet glimlach blijven houden in dit soort zaken anders word je gek maar tis me nu niet duidelijk of je weer op de normale aan het surfen bent !! groetjes bij mij werken de smile'ies weer niet ??!!
 
Heb je een firewall op je PC staan? Zoja, schakel deze even uit of verwijder hem zelfs. Zelfde voor Kazaa mocht je die erop hebben staan.

En mocht ie het dan nog niet doen, laat voor de zekerheid je modem even nakijken door de helpdesk bij Wanadoo, die kunnen het signaal van je modem op afstand checken. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan