Traagheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, ik heb een externe harde schijf van 250 gig, die ontzettend traag is.
Maakt het uit als ik hem opdeel in partities?? Word een schijf daar sneller van??

Nee daar wordt hij niet sneller van.
Hoe sluit je de schijf op je PC aan? Via usb of firewire?
Wat heb je op de schijf staan? Geïnstaleerde programma's of alleen maar data? Defragmenteer de schijf eens, dit kan wel helpen.
Je kan hem ook eens helemaal formateren en de gegevens er opnieuw opzetten.

Hij is aangesloten via USB, en heb hem net nieuw geformatteerd. Er staat hoofdzakelijk data op, maar ik merk gewoon dat alles van die schijf trager is dan bij mijn andere vaste schijf. Het is een Maxtor schijf 250 gig en 16 mb cache.

Heb je USB 1 of USB 2 aansluiting op je moederbord? Voor zover ik weet gaat een externe schijf altijd langzamer dan een interne schijf.

Ik had USB 1.0 maar nu heb ik er een extra usb kaartjes ingezet die 2.0 is, maar heel veel verschil merk ik niet.

Verschil moet er toch wel wezen hoor!
USB 1.0 1,5 Mb/s
USB 1.0 hs 12 Mb/s
USB 2.0 480 Mb/s plug&play
Bron: Microsoft

Nou misschien ietsje dan, maar ik vind het nog frustrerend traag allemaal hoor, dus er is geen manier op het sneller te krijgen.
Als partities niet uitmaken, dan moet ik het maar accepteren dat het zo traag gaat.

Hoe snel, of liever langzaam, gaat het dan?

Gewoon alles wat ik op die schijf benader, het lijkt wel of mijn hele pc trager wordt, heb er onlangs nieuw geheugen bijgezet, toen was de pc weer lekker vlot, maar nu met die externe schijf is het net weer of ik op mijn oude geheugen zit.
Ik ben nu iets aan het branden maar hij doet er 5 keer zolang over dan voor dat ik deze schijf had.

Maar dat is een heel ander probleem. Nu zeg je dat je PC traag word als je de externe HDD hebt aangesloten!
Toch? :rolleyes:

Ja dat ook, de schijf is erg traag maar daardoor lijkt mijn hele pc wel traag te worden, is dat normaal??

Nee, dat is niet normaal!
Kijk eens al je de HDD aangesloten hebt, bij taakbeheer, processen waar het geheugen heen gaat!

Het geheugen gaat naar verschillende dingen waar moet ik precies op letten??

Sorteer even op geheugengebruik en kijk waar alles heen gaat.
Hoe is de samenstelling van je computer? (Intern geheugen, CPU ed)

Hoe moet ik op geheugen gebruik sorteren??
En ik heb een AMD 1800 XP met 512 ddr geheugen.

Je hebt genoeg geheugen zo te zien! Het heeft dus niet echt zin om te kijken waar je geheugen heen gaat.
Heb je dit probleem alleen maar als je externe HDD aangesloten is? Anders kan je hem ff laten scannen!

Voordat ik de externe schijf had, waren er geen problemen, en hoe bedoel je de schijf scannen? op virussen???

Kan je niet gewoon die externe schijf uit het bracket halen en intern plaatsen ? :p Zoveel ruimte extern :confused:

Naja, weet je zeker dat je de drivers voor die USB 2.0 kaart wel hebt geinstalleerd? Anders schiet het nog niet op. Windows kan hem wel zelf vinden en installeren maar dan ist nog op USB 1.0 snelheid.. iig op m'n laptop wel.

Ik weet niet of mijn moederbord deze schijf intern wel aankan.
En ik heb de drivers geinstalleerd van de usb 2.0 waar kan ik dat voor de zekerheid eventueel checken.

In apparaatbeheer bij dat USB kaartje.. dubbelklik en dan kijken van welke fabrikant de drivers zijn.

Ik weet ook niet of die schijf intern kan, van welk jaar komt je moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan