Traagheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell14

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
10
Hallo Allemaal,

Sinds enkele maanden hebben wij een nieuw netwerk draaien(door mij geïnstalleerd). Het is geen zwaar netwerk het bestaat uit een server die voornamelijk exchange draait, een antivirus pakket, als fax dient verder nog wat file opslag en dan heb je de grootste dingen gehad. Owja natuurlijk nog DHCP etc...

De laatste maand is het netwerk af en toe erg traag, zodra dit eenmaal zo is begin ik alles op te schonen qua bestanden offline. Laat mensen hun post vakken kleiner maken etc... Dan scheelt het wel iets maar dit is niet het gene waar het hem in zit verwacht ik.

Hij is vooral traag bij het inloggen(soms bij de eerste keer, daarna bijna nooit), tijdens het werken worden de pc`s ook trager bestanden zoals excel (wel grote excel documenten) worden traag als je ze wilt bewerken. Regelmatig als je word en excel open hebt staan gaat printen en je wilt iets afsluiten dan krijg je meldingen als "Reageert niet".

Nog wat informatie die wel relevant is lijkt mij, op de server draait SBS 2003 er word gesynchroniseerd bij het inloggen en uitloggen. Alle accounts zijn van redelijke grote, dit mag geen probleem zijn(en was het eerst ook niet). De exchange en alles werkt prima, met dhcp uitdelen nooit geen probleem, wireless ook perfect.

Heeft iemand een idee waar het aan ZOU kunnen liggen? Wat ik zou kunnen controleren?

Alle hulp word gewaardeerd want ik word er gek van!

Groeten Mitch
 
Kijk eerst waar het aan ligt, als de bestanden op de server staan kopieer het lokaal, gaat het dan wel snel zou ik zeggen defragmenteer die server eens.
Traag inloggen ligt bijna altijd aan de profielen, als die op de server staan duurt het even voordat ze gedownload zijn.

Kijk ook eens naar de switch/hub
 
Welke virusscanner? TrendMicro heeft dit probleem bijvoorbeeld ook gehad. Verder kunnen bepaalde updates/patches van Microsoft in combinatie met oudere drivers/software dit veroorzaken. Controleer dus of je alle updates hebt gehad (Microsoft update gebruiken, niet alleen Windows update, en ja daar zit een groot verschil in).

Drivers updates, patches/updates voor andere software installeren etc. De Exchangedatabase defragmenteren kan ook werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan