Traceren van gast in gastenboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolfman

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2001
Hallo allemaal,

Er schrijft steeds een ongewenst persoon in mijn gastenboek. Nare opmerkingen etc.

Is er een mogelijkheid om dit individu te traceren of te bannen?

zelf geschreven?

Maak je gebruik van een kant-en-klaar gastenboek? Zo ja welke?
Of heb je je eigen gastenboek geschreven? Zo ja, in welke taal?

Edit: Ok, ik zie het al je maakt gebruik van http://guestbook.sparklit.com/

Even kijken of die een oplossing hebben .....

Laatst bewerkt:
moet inloggen

Om in het Help-sectie te komen noet worden ingelogd. Misschien staat er iets over het blokkeren van bepaalde content.

Als je eigen gemaakte PHP-scripts mag draaien op je server kun je jouw geheel eigen gastenboek maken en helemaal instellen wat er op mag en wat niet.

Je gaat naar
http://www.write2me.nl

Je logt daar in, en als het goed is, is daar een admin panel ofzo! Je kan daar dingen wijzigen, IP's blokken etc.
Tenminste daar ga ik van uit!:cool:

Geplaatst door wolfman
Ok, maar hoe kom ik aan dat bewuste ip adres?
Is er ergens op die site van write2me een plaats waar je de berichten kan bekijken? Vaak staat daar dan ook wel het IP bij.. :thumb:

Geplaatst door wolfman
Ok, maar hoe kom ik aan dat bewuste ip adres?

Daar waar je berichten kan bekijken/wijzigen, daar staat meestal het IP adres ook bij! Of er is een icoontje en als je daar op klikt, dat hij het adres blokkeert.
Ik weet het niet cker, of dat bij write2me zo is, nog nooit gebruikt! Het lijkt me wel logisch!

Ja, stom. Had het zelf kunnen bedenken.

Maar goed, ik het ip nummer, nu wil ik graag weten wie het is. Hoe doe ik dat? Of mag dat niet

Laatst bewerkt:
je kan een reverse whois doen, dan heb je de provider.

Dan stuur je een mail aan abuse@provider.nl met daarin de uitleg en ip adressen en tijden.

Verder kan je via een .htaccess ook blocken op ip adres :)

t.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan