Trackball voor gamen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

agl3t

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Heeft iemand misschien ervaring hiermee? Mij lijkt het een kwestie van wennen. Ik wil hem ook gaan gebruiken voor FPS, ik weet niet of een trackball hier ook geschikt voor is.

hallo wat betreft een trackball muis voor fps te gebruiken,ik heb het zelf ook geprobeerd maar voor mij is het geen optie meer.

want snel en direct reageren met een trackbal is{voor mij ieder geval}erg moeilijk terwijl ik al een aardig tijdje een trackbal gebruik voor andere handelingen,zoals rts,puzzel games en nog een paar andere programma's en er aardig goed mee om kan gaan,en daarbij heb ik een trackbal muis waar ik de drag mee kan instellen{simpel gezegd je kan de bal wat zwaarder laten lopen}maar ik prefereer een gewone game muis{voor fps} omdat die gewoon in het korte snelle draaien veel beter is in mijn opinie.

maar ik kan mensen die de trackbal muis wel gebruiken{maar ook erg dure moet ik zeggen} voor fps maar die zijn erg in de minderheid imo en daarbij zijn die mensen ook professionele gamers,dus met veel oefening moet het kunnen{heel veel oefening imo}.

dus om een lang verhaal kort te maken het is hoe graag je het wilt,en of je de lange weg van het oefenen er voor over hebt,maar voor mij was het geen optie,ik denk dat ik all te lang met een gewone muis speel,maar wat ik al zei ik vondt het te moeilijk.

maar voor andere programma's en/of games vindt ik het een perfecte muis.

ok bedankt ja mij lijkt het korte draaien ook lastig...

heb de Logitech Marble Mouse gekocht en test morgen of het wat is voor gamen

EDIT: omg deze trackball is heerlijk om mee te werken, gamen moet ik nog mee oefenen maar ben echt blij dat ik dit ding heb aangeschaft

Laatst bewerkt:
ik heb zelf een Kensington Expert Mouse Optical,een wat duurdere muis omdat ik zelf het liefst met links werk en/of speel en bij deze muis ligt de bal in het midden een perfecte muis voor mij want je kunt wisselen wat voor vingers je gebruikt in tegenstelling met de "gewone" trackball die je met de duim bedient,en linkshandige trackball muizen zijn er bij mij weten niet,maar ik kan ook met rechts spelen en ik heb jaren met een rechtshandige trackbal gewerkt maar dat is al een tijdje geleden en daar kon ik ook geen fps spellen mee spelen{en God weet dat ik het geprobeerd heb,maar het is geen muis voor fps in mijn opinie}maar je hebt ook trackbal muizen voor 30,40,50 euro met de bal in het midden en voor mij werkt het perfect,dus die keuze heb je ook nog,wil je de bal in het midden of aan de zijkant,maar als ik jou was zou ik proberen bij iemand een trackbal muis te lenen of bij een winkel kopen waar je hem kunt ruilen{als je toch van plan ben een muis te kopen}als hij niet bevalt,wel vragen want als hij niet defect is kun je hem mischien niet meer ruilen in de meeste winkels,mischien vragen naar een muis die wordt gebruikt in de winkel bij een showroomcomputer,als je toch van plan bent een muis te kopen willen ze je mischien wel tegemoet komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan