Trage beeldopbouw van familysearch beelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
familysearch is een dienst voor het vinden van informatie over je voorvaderen/moederen.
Gedurende 2012 heb ik veel plaatjes van geboorte-, huwelijks- en overlijdensdocumenten binnengehaald. De beeldopbouw ging dan redelijk vlot, in 10 tot 12 seconden had ik een document binnen.

Deze maand heb ik ook wat plaatjes binnengehaald en is de beeldopbouw erg traag zo 40 tot 50 seconden. Kijk ik naar Windows taakbeheer dan zie ik dat het netwerk de informatie snel overstuurt maar dat daarna de CPU tientallen seconden bezig is om het beeld op te bouwen.

Is er iemand die dit herkent en mogelijk een oplossing kan aanreiken?

Browser Mozilla Firefox 20.0.1
Windows XP sp 3 met alle wijzigingen geïnstalleerd
Shuttle XPC met

Moederbord
CPU Type AMD Athlon XP-A, 2166 MHz (13 x 167) 3000+
Moederbordnaam Shuttle FN41 (1 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, Video, LAN, IEEE-1394)
Moederbord Chipset nVIDIA nForce2 IGP
Systeemgeheugen 2016 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award (04/22/05)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Bij voorbaat dank,

Jaap J. van veen

Er zijn inmiddels een aantal redenen aangedragen voor de trage opbouw van het scherm bij het zoeken op familysearch.
Het schijnt dat Mozilla Firefox 20.0 een stuk zwaarder is dan eerdere versies. Ik heb dus in plaats daarvan versie 15.0 geïnstalleerd. Dit lijkt te helpen.
Het geleidelijk opbouwen van het scherm waarbij de tekst steeds duidelijker leesbaar wordt, wordt veroorzaakt door een 'interlace' techniek. Men krijgt daarbij reeds in een vroeg stadium een idee van de inhoud van het scherm. Men kan op basis daarvan beslissen of men verder wil gaan met de opbouw van een scherm of dat men een volgend plaatje wil zien.
De derde reden voor van de trage opbouw van het scherm is het meest aannemelijk. Het blijkt dat de snelheid van het internet is afgenomen door de DDOS-aanvallen. Had ik tot voor kort een ping-waarde van 11 ms, nu is die waarde 250 ms. ..............................

Mijn eigen antwoord,

Jaap

Nogmaals aanpassing: Inmiddels is Firefox op versie 21.00 gebracht en loopt alles als een tierelier.
Met dank voor het meelezen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan