trage bestandsoverdracht msn

Status
Niet open voor verdere reacties.

casual

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Steeds als ik bestanden naar dezelfde persoon wil verzenden onder msn, verschijnt er de melding bij mij (en de ander) dat de bestandsoverdracht traag is. En dit klopt ook gezien het verloop van het proces. Je kan vervolgens klikken op de link wat meer info moet geven maar daar wordt gesproken over bepaalde poorten die ik open zou moeten zetten. Wat houdt dit in, en hoe doe ik dat? Wat wel helpt heb ik gemerkt, is om tijdelijk de firewall uit te doen. Maar dit is natuurlijk niet handig en is riskant. Wie weet de oplossing en kan mij meer vertellen over die poorten? Al vast bedankt.

De snelheid wordt bepaald door de zwakste schakel. Wat voor internet verbindingen hebben jullie?

Allebei breedband basic (1024 kbps) van Casema en we draaien allebei Windows XP.

Breedband ADSL of kabel? De downloadsnelheid is vaak sneller dan de upload snelheid. De uploadsnelheid is de snelheid die alles bepaalt.

Wanadoo Cable Broadband Basic. Ik had me vergist, het is zelfs: 1536/192 kbit/s. Ow, ik dacht dat de downloadsnelheid van belang was? ;-)

Als jij downloadt dan is de andere aan het uploaden. 192 kbit is natuurlijk geen supersnelheid.

A zo... Oke, maar om even naar de essentie te gaan: wat zijn die poorten en hoe kan ik ze aanpassen? Overigens heb ik met anderen niet zo'n melding binnen msn..

De poort voor msn bestandsverzendingen is 6891.
Als je meerder transfers tegelijk hebt zet je 6891-6900 open.

Poorten open zetten moet in de firewall op applicatieniveau of/en in je router door met een browser naar het ip adres van je router te browsen en daar wijzigingen aan te maken in het menu NAT.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan