Trage computer: spyware?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik heb Spybot gedraait en toen kreeg ik deze uitslagen. Wat moet ik hiermee doen????

DSO Exploit: Data source object exploit (Register-verandering., nothing done)
HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

HKEY_USERS\S-1-5-21-3978503659-480437244-4168701361-1005\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

HKEY_USERS\S-1-5-20\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

HKEY_USERS\S-1-5-19\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

--- Spybot - Search && Destroy version: 1.3 ---
2004-05-12 Includes\Cookies.sbi
2004-05-12 Includes\Dialer.sbi
2004-05-12 Includes\Hijackers.sbi
2004-05-12 Includes\Keyloggers.sbi
2004-05-12 Includes\LSP.sbi
2004-05-12 Includes\Malware.sbi
2004-05-12 Includes\Revision.sbi
2004-05-12 Includes\Security.sbi
2004-05-12 Includes\Spybots.sbi
2004-05-12 Includes\Tracks.uti
2004-05-12 Includes\Trojans.sbi

Scan nog eens een keer, en klik bovenaan als de scan klaar is op '' Fix checked '' of
'' Repareer '' in de nederlandse versie.
En, als je pc langzaam is:

1) Download, installeer en update het programma Ad-Aware. Hier een handleiding.
2) Download, installeer en update het programma AVG Anti-Spyware(ewido):Handleiding hieronder.
3) Doe een full system scan / volledige systeemscan / full scan met je anti-virusscanner. ( Als je er geen hebt download dan deze, de download begint gelijk)
4) En: als jouw pc is opgestart, zie je dan rechtsonder in beeld veel tekentjes staan?

AVG Anti-Spyware:

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.

Laatst bewerkt:
Als ik opnieuw Spybot draai en 'herstel' aanklik, dan krijg ik een hele lijst 'backup' die ik kan verwijderen als ik zeker weet dat deze niet meer nodig zijn. Maar hoe weet ik dat zeker, het is DSO Exploit,
GAIN Gator
Gain Dashbar

Geen idee waar dit voor staat , kan ik dit allemaal herstellen???

Ik had Ad-aware al geinstalleerd, heb daar ook een heleboel in quarantiane zitten.

Als virusscan heb ik Avast, tot tevredenheid.

Ik heb niet bijzonder veel icoontjes bij opstarten, zal daar eens naar kijken als ik opnieuw opstart

Laatst bewerkt:
Die back-ups van Spybot kan je gewoon verwijderen, ik denk niet dat je spyware wilt herstellen/terugzetten.
Heb je al gescand met avast en AVG Anti-Spyware?

Michael4446
Ik heb de Scan nog een keer gedaan en heb 'herstel' aangeklikt
'' Repareer '' staat er niet.

Dan krijg ik een opsomming, moet per bestand aanklikken en krijg vervolgens een melding 'weet u zeker dat u deze wil verwijderen?

Nou nee, weet ik niet zeker.......:rolleyes:

Nu Avast aan het draaien, duurt wel heeeeel lang.

Die back-ups van Spybot kan je gewoon verwijderen, ik denk niet dat je spyware wilt herstellen/terugzetten.
Heb je al gescand met avast en AVG Anti-Spyware?

Avast loopt
Ad-aware en spybot search and destroy zijn niet goed? Moet ik weer een nieuwe, namelijk AVG downloaden? En kan dit naast de ad-aware en spybot?

Kennelijk heeft de scan van Spybot al geholpen, heb een lange scan gedaan van Avast en hier werd niets meer gevonden.

Ik zal de in quarantaine gezette spyware etc verwijderen, dit zou je dan toch ook direct kunnen doen?

Heb AVG geinstalleerd volgens aanwijzingen hier, en zonder scan loopt de PC alweer een stuk sneller nu, apart want na Spybot was ie nog wel traag....

Opstarten in veilige modus heb ik nog niet gedaan, eerst één en ander op memorystick gezet, voor alle veiligheid, het lijkt nu niet meer nodig dit te doen? Volgens mij is de rommel toch weg via herstel van Spybot???

Heb de cleaner flink laten opruimen, daar zat genoeg: 364 MB is verwijderd.

Overigens de PC is sneller geworden, maar internet laden blijft traag....

Laatst bewerkt:
Laat Spybot nog een keer draaien in VeiligeModes,vink aan wat in het scherm komt en laat dat verwijderen.

Update vooraf Spybot eerst

Het inladen is traag.

Bovendien krijg ik nu, ook na goedkeuring geen pop ups meer, die toch soms nodig zijn.....:(

Meestal is er een bepaalde toesten-combinatie om er voor te zorgen dat je de pop-up wel krijgt. Probeer eens als je op een link klikt de Ctrl-toest in te houden.

Dat CTRL werkte erg goed bij één site!! Je moet het maar weten,'als er geen pop up ontstaat-klik hier' stond er, dit aangeklikt en tegelijkertijd ctrl en toen werkte het.

Bij de airmiles shop gebeurt er helemaal niets, ook geen melding

Mooi, dat Ctrl wel een beetje werkte!:)
Maar over Airmiles site:
Probeer de site es te openen met een andere browser ( internetprogramma ) zoals Firefox of Opera , en kijk of het dan wel werkt.

Van de wal in de sloot nu, een snellere computer maar google doet niets meer, kom terug op startpagina,
MSM aanmelden mislukt (lukt niet)
Ik kan linken via email niet openen.

Is er een download die dit kan veroorzaken die hiervoor genoemd is?:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan