trage computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

riri1601

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
mijn zoontje heeft een computer Pentium2 gekregen met een 450mhz processor en 198mb geheugen.Er staat windows xp op en is verbonden via een netwerkkaart met mijn computer om internet te delen.Het probleem is nu dat hij wel heel traag is.Harde schijf van 10gb.Heb het ook al geprobeerd met een kleinere schijf en windows98SE,maar is dab ook heel traag.Valt daar nu niets aan te doen?
Alvast bedankt voor alle mogelijke hulp.

Defragmenteren? ff op spyware zoeken? Ik zou inderdaad wel win98 erop doen ipv xp, xp is misschien net iets te langzaam ervoor.

Draai hier windows xp op een p1 233 met 64 mb . Met uitzondering van win 95 is dit echt de snellere os. Deze pc is verbonden via een netwerk , zonder problemen.

Wat voor videokaart zit erin deze pc ? Wat is er precies traag ? Al zonder netwerkkaart geprobeerd ?

In xp onder control panel - administrative tools - services (sorry heb hier de engels versie). Kun je nogal het 1 en ander uitzetten . Dit om de nodige mb's vrij te maken.

kijk hier maar eens :
http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

of op www.tweakxp.com

Geplaatst door riri1601
mijn zoontje heeft een computer Pentium2 gekregen met een 450mhz processor en 198mb geheugen.Er staat windows xp op en is verbonden via een netwerkkaart met mijn computer om internet te delen.Het probleem is nu dat hij wel heel traag is.Harde schijf van 10gb.Heb het ook al geprobeerd met een kleinere schijf en windows98SE,maar is dab ook heel traag.Valt daar nu niets aan te doen?
Alvast bedankt voor alle mogelijke hulp.

450 mhz is nog redelijk maar 198 mb werkgeheugen.. tja.. ik zou er nog 128 ~ 256 (liefst het laatste) bijprikken. Zeker als je XP wilt draaien!

Staat DMA modus wel aan?

XP draait perfect bij mij en ik heb maar 128 MB ram.
Draaide ook al perfect met mijn 13 giga dus...
hoeveel rpm is die Harddisk?

Geplaatst door joram
XP draait perfect bij mij en ik heb maar 128 MB ram.
Draaide ook al perfect met mijn 13 giga dus...
hoeveel rpm is die Harddisk?

Iedereen stelt andere eisen aan zijn / haar computer, wat de 1 snel vind vind de ander langzaam. :)

Ik draai hier ook xp op een p2 350 mhz met 384 mb ram.
Met alle visuele optie's uit werkt dit lekker snel.

ja, da's waar Breezer maar mijn PC draait beter dan ooit met XP. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan