Trage Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Apmoek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2004
Heb na enige tijd problemen met mijn computer een andere harde schijf geplaatst, liep eerst steeds vast en werd steeds trager.
Nu de nwe geplaatst te hebben en geformateerd bleek het wel 10 uur te duren voordat er Windows Xp opstond.
Maar nu duurt het een uur voordat deze opstart.
Een ouder schijf van 8 gb geprobeerd zelfde effect.
Wie weet waar ik het probleem moet zoeken.
:o

Zit er een virusscanner op, zo ja heb je deze wel up to date, laat hem anders je schijf eens scannen.
Heb je al wel eens je tijdelijke internet map geleegd, wel eens je cookies verwijderd.
Heb je adaware of spybat al eens over de computer gehaald.

Het zijn maar een paar kreten maar kunnen jouw probleem misschien wel oplossen.

De Harde schijf is geformateerd dus er staat niets meer op aleen maar Windows, en dat gaat al traag.
Ook alle onnodige kaarten zoals modem en geluidskaart verwijderd maar niets mag baten.
Zit Zelf aan het geheugen of processor of motherboard te denken maar wou graag van iemand een steuntje hebben of ik de goede kant op denk.

Vertel dan eens welke windows versie, hoeveel geheugen, welke processor.

Dit kan al iets meer opheldering geven.

Zit Windows Xp op met een Amd Processor 1400mhz
Schijf is van Maxtor160Gb nieuw en geformateerd, en 256mb extern geheugen van Kingston.En alleen nu de Video kaart er in van Asus en blijft traag opstarten.:8-0:

Normaal gesproken zou dit toch lekker moeten lopen.
Heb je al eens in het logboek gekeken of dat daar iets vreemd bij staat. Een foutmelding of waarschuwing.

Dit is meestal een geheugen probleem, heb je er twee reepjes in van 128Mb, zo ja test ze een voor een uit.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan