trage computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruben-moorlag

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2003
Hallo,
sinds een paar dagen doet mijn pc heel traag. Opstarten gaat langzamer, spelletjes zijn niet meer speelbaar, programmas opstarten duurt lang en ga zo maar door. Voor zover ik weet heb ik niets veranderd, ik startte hem gewoon op en toen was het zo. Op sommige momenten, niet als ik iets opstart ofzo, doet hij gewoon wel weer normaal. Een tijd geleden had ik hetzelfde probleem. Toen heb ik mijn computer geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd. Dat hielp toen.

Mijn system specs:

P4 2.4 Ghz processor
Gigabyte 8SIMLFS moederbord
2x256MB 266 Mhz RAM geheugen
1x 40 + 1x80 Gb harde schijf

Ik weet niet of het bij je van toepassing kan zijn.

Mijn laptop ging de laatste weken steeds langzamer lopen. De CPU was steeds voor 30% of meer bezet.
Ook lichte het scherm op terwijl geen toetsen ingedrukt werden.

Ik heb vandaag gevonden dat ten gevolge van de droogte het toetsenbord pulsen genereerde die mijn CPU bezig hielden.

Nadat ik het toetsenbord verwijderd had en een extern toetsenbord had aangesloten was de fout verdwenen.

Met ad-aware en spybot wel wat verwijderd, maar dat heeft niet tot oplossing van het probleem geleid. Nu heb ik mijn hijackthis log geplaatst, maar er wordt niet op gereageerd....

Helaas ben je niet de enige met spywareproblemen. Het kan best wel even duren voordat er wordt gereageerd, maar er komt zeker reaktie. Je zult dus even geduld moeten hebben.

En het wachten is echt de moeite waard hoor.:)

het kan inderdaad best even duren.... wel vreemd dat nieuwere berichten eerst worden beantwoord

Gedaan, alles was schoon. Ik zit nu dus nog steeds met hetzelfde probleem. In de logs (systeembeheer, logboeken) staat een enkele fout af en toe, maar ik denk niet dat dat het is. Iemand een suggestie?

Naast de mogelijkheid van spyware, zou ik ook ff je taakbeheer checken.

Wel proces houd je CPU bezig?

CTRL+ALT+DEL en kijk welk proces je CPU in % bezig houdt. Wellicht een programma wat laatst is geinstalleerd of idd spyware, maar weet je in ieder geval waar het zeker aan ligt.

Succes!:thumb:

Ja dat advies heb ik opgevolgd. Mijn pc was toen even supersnel, maar na een herstart was ie weer traag. Ook heb ik gekeken naar de processen, maar ik zie niet bijzonders (zie bijlage) Wel zie ik dat het proces Mcshield.exe veel in beslag neemt (92%!), heeft dat misschien iets te maken met mn virusscanner (Mcafee)?

Bijlagen

• processen.jpg
    processen.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 51
Hier zie je dat Mcshield.exe inderdaad bij McAfee hoort. Misschien staat er iets nuttigs voor je bij. 92% is inderdaad wel erg hoog en zal de oorzaak zijn dat je PC traag is.
Mocht je niets met bovenstaande link kunnen, probeer dan McAfee 'ns opnieuw te installeren. Helpt dat niet dan zal je op zoek moeten gaan naar het proces waar McAfee kennelijk nogal veel aandacht aan moet schenken. Welke dit is, zul je dan moeten uitzoeken en dat kan knap lastig zijn. Ik gebruik zelf geen McAfee, maar wellicht dat je in de logs (ik neem aan dat McAfee die bijhoudt) kunt achterhalen waaraan McAfee zoveel aandacht moet schenken.:)

Mcafee was inderdaad de boosdoener...Heb een paar onderdelen (antispy, antispam) verwijderd, en nu loopt alles weer goed. Vraag me alleen af of het ook lang zo blijft. Maar bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan