Trage computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas93

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2010
ten eerste: ik weet niet zeker of deze vraag wel op de goede plaats staat, maar ik kon geen beter plaats vinden.

Het probleem is dus dat mijn computer ineens heel traag is geworden. Hij start alles wel gewoon op, zoals msn en zo en dat duurt niet zo heel lang maar als ik op internet ga dan duurt het vaak heel lang voor dat hij eindelijk de startpagina heeft gevonden. En als ik dan naar een andere website wil gaan duurt dat ook heel lang, sommige sites kan hij niet eens aan.
Ook als ik gewoon naar 'deze computer' ga en wat bestanden op wil zoeken duurt dat ook heel lang.
Als ik windows taakbeheer open en dan bij prestaties kijk zie ik dat het CPU gebruik continu 100% is, en ook als ik alles afgesloten heb (ik weet niet wat het CPU gebruik inhoud, maar ik weet wel dat het normaalgesproken minimaal is als er niks geopend is).
En het meest vreemde is dat heel soms de computer wel normaal doet, als ik hem opnieuw heb aan gezet. (maar dat is maar 1 op de 15 keer ofzo)

Misschien heeft iemand een idee?

kijk eens bij taakbeheer bij processen en dan op geheugen selecteren.
Welke staan er dan boven aan me meeste verbruik en hoeveel staat er bij.
mvg.

welke browser gebruik je heb je een virusscanner?

misschien

miscchien is het handig

om de volgedne dingen eens uit te proberen

1 download en installeer ccleaner en doei eens een test er mee wat op levert
2 zorg voor een goede virusscan die uptedate is en scan de pc na op virussen
3 hjack log zou niet overbodig zijn in geval had je zel al aan geeft dat cpu processen te hoog is
dan is mogelijk dat je een virus binnen heb
4 om om je xp wat sneller te laten lopen moet diverse dingen uitschakelen onderin rechts bij je tijd
dit kun j e doen door start uivoeren msconfig en dan tablad opstarten
hier kun je dingen uitvinken die je niet direct nodig heb
( nero java software van key board software van video kaart enz )
let wel op wat je uitschakel en reboot hier ja is pre

wil dit niet allemaal werken zou toch eens over wegen om er een nieuwe windows op te zetten en deze gelijk als hij goed geinstaleerd is met je programams een image van te maken en deze in nood te gebruiken wanner weer zo ver is

@ baws:
als ik bij taakbeheer bij processen kijk staat dit:
6xvknm.jpg

en als internetbrowser heb ik internet explorer en avg 9.0 als virusscanner

@ ciske de rat:
Dus het zou goed iets van een virus kunnen zijn?
Ik ga in elk geval deze adviezen proberen

dit is wel hoog allemaal.
wat voor cpu windows enz gebruik je.
bij mij is mijn hoogste proces 40.000

leuk

als je de rest van lijstje er bij post hebben we er wat meer aan in ieder geval zal ik poberen duidelijk te zijn met die foto die je gegven

dat lijstje zijn processen die op jou pc actief zijn sommige kun je niet beeindigen dan valt de pc na 55 seconde uit

maar wat ik nu al op maak in jou lijstje is dat
het process 35541.exe iets is dat niet lekker loopt probeer deze eens tebeeindigen

nu staan er nog aantal namen ik zeg niet of een virus is
maar geef ff een voor beeld
wmplayer.exe als naar de website google gaat en je type precies in wat ik getikt heb kom je bij windows media player uit
maar dit kun je bij al die processen doen zo ook bij mijn verdachte exe
35541.exe
zoek eens op misscihen krijg je wel iets gevonden
om er van af te komen als het een virus is

zo kun je die ene lijst na lopen op verdachte dingen

rundll32.exe

wat staat er achter rundll32.exe als beschrijving?

Ok dat kan ik dan wel proberen, maar ik hoorde van iemand dat als je de verkeerde processen uitschakeld dat dan je pc er mee stopt, maar als je hem dan opnieuw op start is dan alles weer goed? anders heb ik straks helemaal niks meer over...

En nog vraagje aan baws: wat bedoel je met welke cpu windows ik gebruik, waar kan ik dat vinden?

hoezo kun je dat niet zien dan

hoezo kun je dat niet zien dan
run32 dll .exe heb wel nodig sommige dingen heb net al gezegt is beter om niet te beeindigen

als je d e

als je de verkeerde proeces beeidgt laat oz zeggen krijg je een leuk vierkantje met daar aan seconde die aflopen dan wordt de pc opnieuw op gestart
dit is niet erg er gebeurd dan niks verders mee process wordt vervolgens gewoon herhaalt bij de opstart

ik zie net bij processen dit staan: 3659680.exe en daarachter staatn CPU: 96
zou dit het kunnen zijn? of mag ik dit proces niet afsluiten?

dat zijn

zo als ik hier eerder had gemeld had er een tussen staan en de rest van fotos zie ik niet maar wat je zelf aan ggeeft over bestand zoeken op google waarvan is als niks kan vinden eens kijken of proces kuntt beeindigen
dan eens kijken of je pc wat sneller loopt zo te horen zal niet enige zijn
dat in dat lijstje b ij je staat om allemaal uit gezocht en defentief verwijderd te hebben ben wel ff zoet beste is om er een nieuwe windows op te knallen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan