Trage computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Mijn computer werkt traag
Wat kan ik daar aandoen
Moet ik soms een Hijack zenden?
Groetjes
Lode

ik ga je een paar progjes geven die je allemaal moet laten lopen.
laat dit lopen.
deze wil ook wel eens helpen.
deze als laatste.

Hallo!

Gebruik Ccleaner.
Ook moet je de hele pc scannen voor virussen.
In de onderstaande video's staan nog wat tips:

[video=youtube;7U_jk58o700]http://www.youtube.com/watch?v=7U_jk58o700[/video]

[video=youtube;uuTjEZ490To]http://www.youtube.com/watch?v=uuTjEZ490To[/video]

Ik hoop dat het hiermee lukt!
trouwens: Het hoeft niet altijd een virus of dat soort spul te zijn.

Via: windowsvlaggetje(windowstoets) + r typ daarin: msconfig ga naar het tabblad opstarten kan je de onnodige dingen uitvinken die opstarten met windows;) Zo word er dus minder opgestarten en dus hoeft er minder worden afgesloten te worden aan het einde, en dat zorgt gewoonweg tijdens het computeren weer voor meer vrij werkgeheugen (RAM)

Inderdaad kun je CCleaner gebruiken, deze scant je computer op overbodige en verkeerde bestanden, installeer CCleaner en zet dan bij alles een vinkje. Analyseer dan en daarna Schoonmaken.
Daarna ook bij Register.
Verder kun je bij de opties van CCleaner ook bekijken wat er allemaal opstart en dit dan uitschakelen, ook kun je er programma's mee verwijderen die je toch niet gebruikt.
Daarna zal je computer weer een stuk sneller zijn :thumb:

Door de DeFrag2 uit te voeren gaat hij blijkbaar iets sneller
De CCleaner die start bij mij alle dagen op als de computer opstart en dit al sinds meer jaren. Nu heb ik de instellingen aangepast maar als ik ALLES aanvink geraakt er dan niets verloren?
Door meerdere items aan te vinken stel ik vast dat er een programma geen realtime streaming koersen meer geeft. Komt dat door meerdere items aan te vinken
Groetjes
Lode

Nee als je in CCleaner alles aanvinkt raak je niks kwijt, alleen overbodige en foute bestanden, soms ben je alleen ingevulde wachtwoorden van sites even kwijt, maar als je dat echt niet wil, kun je die uitvinken.
Ook bij Register opschonen raak je niks kwijt alleen foute instellingen en dat is juist de bedoeling, want daardoor kan je computer weer sneller worden :thumb:
En CCleaner iedere keer mee laten opstarten is echt niet nodig, daar wordt hij ook alleen maar trager van, als je dagelijks de computer gebruikt is één keer in de week genoeg.
En bij Gereedschap > Opstarten kun je alles uitschakelen wat niet direct hoeft op te starten. Het meeste kun je uitschakelen, alleen bijv. de virusscanner wel laten opstarten natuurlijk. Alles wat opstart gebruik namelijk geheugen en daardoor wordt je computer tragen.
Als je dus alles uitschakeld en er mocht later blijken dat er iets niet werkt, kun je het daar ook weer aanzetten, maar je zult merken dat het meeste echt niet nodig is.
Ook bij Deïnstalleren kun je programma's verwijderen die je toch niet (meer) gebruikt, ook dit kan snelheid schelen!

Oja daarna de free version van http://www.malwarebytes.org een volledige scan uit laten voeren kan ook nog iets opleveren, als hij iets vindt dan verwijderen.

Laatst bewerkt:
Ik de Ccleane aangepast en de progjes laten lopen en de computer werkt bijna zoals vroeger.
Bedankt voor de hulp

Fijn te horen dat het weer werkt, ik heb ook goede ervaringen met CCleaner.
Een keer in de week ff draaien en je computer blijft goed lopen :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan