trage doorstart, wegvallen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.663
hallo, zit met een een klein probleempje.
Tijdens het opstarten van Windows XP duurt het redelijk lang voordat de computer doorstart ná het zien van de start/voortgangsbalk, dr zit ongeveer 20 seconden tussen.

Als de pc eenmaal opgestart is en ik wil wat snelkoppelingen plaatsen op mn bureaublad dan gaat ineens het beeldscherm uit, ik kan overigens wél de pc de hele dag aan laten staan en dan gebeurt er niets abnormaals.

P4-2400,
1GB ram,
DFI 880 ALF moederbord,
INNO 3d Nvidia 6200 256Mb

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Groetjes Whittey
 
heb inmiddels ook al een andere(zwaardere) voeding geprobeerd, ander geheugenstrip maar niets wil helpen.

Ik heb ook geprobeerd om 3dmark05 te draaien maar ook daar houd de pc mee op:mad: :mad:
 
scan op virussen in de veilige modus.
 
Ik ben vergeten te melden dat het hier om een schone installatie gaat, pc is (nog) niet met het internet verbonden.
 
Hoe heb je windows geïnstalleerd?
Heb je je schijf geformatteerd?
Bestandssysteem op ntfs gezet?
 
Harde schijf (120 GB) geformatteerd (ntfs) met de XPbootcd, vervolgens een normale/standaard installatie.
Daarna de videokaart ge-installeerd
 
kijk eens of die videokaart in je hardware profielen staat?
 
Die staat in mn hardware profiel, zonder een geel ding erbij, er is zelfs niet één geel uitroeproepteken bij en dat vind ik juist zo vreemd.
Alles doet het naar behoren, alleen het geheel wil niet (mee)werken.

Ik zal nogmaals een format doen en weer van voren af aan beginnen. Cruciale dingen staan dr toch niet op.
 
Laat iets weten hoe het gegaan is?
 
Sorry da'k niet eerder heb gereageerd:eek: :eek: , grote problemen met mn eigen pc, amper het internet op kunne komen.
Maar ben er eerlijk gezegd nog niet weer mee bezig geweest, ik laat het weten wat het is geweest of als het opgelost is.
 
Ben er mee bezig geweest, harde schijf opnieuw geformatteerd, nu de normale format gedaan (was eerst de snelle), en Windows opnieuw geinstalleerd.
Drivers van videokaart geinstalleerd, en ook de 3dmark05 gedraaid, tot nu toe geen enkel probleem meer, op het trage doorstarten na.
Ik denk dat ik het laatste zo maar laat, kan er (denk ik) verder niets aan vinden wat het geweest kan zijn, ook de koeler zit (nog) juist op de processor.

Blijf het toch maar vreemd vinden, bedankt allemaal voor het meedenken en adviseren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan