trage downloads en meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskia

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik heb een chello classic abonnement en had altijd een prima downloadsnelheid op kazaa, maar dit is de laatste weken over, had ik vroeger altijd een downloadsnelheid van 40 kb of meer (180 was geen uitzondering) tegenwoordig ben ik al blij als ik de 5 kb haal meestal zit ik onder de 1 kb/s. heb al van alles geprobeert kreeg nu een tip over tcp /ip optimizer maar kan je dat wel gebruiken als je eenrouter hebt? voordat ik de hele boel door elkaar schop. heeft er iemand anders nog tips? mijn router resetten helpt niet en ook allerhande acceleratoren helpen niks. heb kanat, kazap enz allemaal al in gebruik en ben nu een beetje wanhopig, kan het aan de router of firewall liggen?
HELP!!!

Het zou kunnen dat je een hoop ad- en/of spyware op je computer hebt, wat vaak een hoop bandbreedte in beslag neemt.
Ga naar Internet-opties --> Verbindingen. Hier zouden geen inbelverbindingen horen te staan omdat je kabelinternet hebt.
Download ook Ad-aware 6, en scan hiermee je harddisk op ad- en/of spyware.

Ad-Aware 6

had ik ook al gedaan, geen spyware aanwezig ook niet volgens spybot, dus dit is helaas het probleem niet.

Die optimizer zou ik niet doen ,heb verschillende mensen gehoord die ermee ontzettend vast liepen.
Welke kazza gebruik je ?

Controleer je max down en up eens op www.speedtest.nl Als je daar vor jouw abo normale waarden haalt dan ligt het niet aan je verbinding of je pc. Bij Kazaa is je download snelheid afhankelijk van de upload snelheid van de persoon waarvan je download, dus download je van iemand met een langzame upload dan gaat jouw download ook langzaam. Wanneer mogelijk moet je bij je zoek resultaten altijd kiezen voor de file die meerdere gebruikers hebben (met een + voor het zoekresultaat) en kijk ook naar het getal dat achter de file staat in de zoekresultaten, hoe hoger het getal hoe hoger je snelheid.

succes;)

gebruik kazaa lite k++ 2.4.2 mijn speedtest was redelijk
(download tussen 300 en 400 kb/s)
niet anders dan anders dus. tcp/íp optimizer liep inderdaad vast en hielp ook niet.
krijg dus schijnbaar alleen nog contact met mensen met trage verbinding, men zegt omdat ik achter een router zit en dus niet word herkent door andere mensen met routers, maar daar heb ik dus kanat voor (dat leek in het begin te helpen, maar inmiddels ook niet meer)
iemand nog ideeen?

Ik denk dat de router niet zo'n probleem is, maar de daarin ingebouwde firewall misschien wel. Je zou de poorten die kazaa gebruikt kunnen forwarden in je router naar je eigen pc......misschien helpt dit.

Zoek met het merk en type van je router rond op internet en dit forum of lees de gebruiksaanwijzing. Als je het merk en type hier post dan zoek ik en misschien anderen ook met je mee.

heb een svec broadband router, maar bleek de kazaaport al geforward te hebben, hielp ook al niet, word wel een beetje moedeloos van deze snelheden. ik betaal best wel een hoop geld voor mijn verbinding, wil ik het er wel een beetje uithalen natuurlijk, ben niet voor niks een nederlander. op dit moment ben ik al blij als ik telefoonmodemsnelheid haal. geld overigens alleen voor peer to peer verbindingen, op het web gaat het (meestal) wel razendsnel. heb ook al andere "peers" geprobeerd(shareaza, limewire edonkey,winmax gnutella, noem maar op,) maar allemaal met nog minder resultaat.
hoop dat iemand nog een oplossing weet?

Ga eens naar Uitvoeren, typ daar cmd in. Typ dan netstat in en kopieer de resultaten hier eens heen.
Doe datzelfde eens met kazaa aan.

Er komen dan 3 adressen bij.

eentje in japan (???) (beetje lang adres)
213.219.145.15
en eentje van zeelandnet.

Wat doen deze?
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\XXXXXXX>netstat

Actieve verbindingen

Proto Lokaal adres Extern adres Status
TCP XXX:1136 server.mshome.net:2869 CLOSE_WAIT
TCP XXX:1376 server.mshome.net:netbios-ssn ESTABLISHED
TCP XXX:1394 kbl-mdb4763.zeelandnet.nl:1375 ESTABLISHED
TCP XXX:1406 212.204.228.112:http ESTABLISHED
TCP XXX:1407 212.204.228.112:http ESTABLISHED
TCP XXX:1408 212.204.228.112:http ESTABLISHED
TCP XXX:5000 server.mshome.net:3615 ESTABLISHED

Voordat ik Kazaa had geopend stonden alleen de "server.mshome.net" er.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan