Trage downloadsnelheid bij 2e opstart Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildcat64

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2011
Beste forumlezers,

wanneer ik Outlook 2007 opstart, worden de mails aan normale downloadsnelheid binnengehaald. Sluit ik Outlook 2007 echter af en start ik het nadien terug op, dan haal ik amper een downloadsnelheid van 100B. Mijn gebruikersaccount in Windows 7 afmelden en opnieuw aanmelden brengt geen soelaas. Enkel indien ik Windows 7 en vervolgens Outlook 2007 opnieuw opstart, werkt alles weer aan normale snelheid. Ik krijg hier kop noch staart aan temeer omdat ik hier een tijdje geleden nog geen problemen mee had! Iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt en nog belangrijker ... ook een oplossing gevonden? Alvast dank bij voorbaat voor jullie reacties! :thumb:

Groetjes

wildcat64

Hallo.

Gebruik je ook torrents en heb je veel andere dingen openstaan. Die veel wegvreten.

Hoi,
Kijk onder taakbeheer>processen welk proces de meeste CPU tijd opslokt op het moment dat de pc traag is.

Download de Outlooktools en klik op Launch Event Viewer
outlooktools1.png

Of probeer met een switch op te starten: (beweeg je muis over de opties voor meer info)
outlooktools2.png

Bedankt voor snelle reacties!

Beste forumlezers,

bedankt voor jullie snelle reacties! Neen, ik gebruik geen torrents en er zijn geen grote slokopprogramma's lopende. Even dacht ik dat het misschien aan de synchronisatie van Dropbox zou kunnen liggen, maar na uitschakeling ervan en volledige herstart van mijn pc blijft het probleem jammer genoeg bestaan. Let wel: niet mijn pc wordt traag (alle programma's blijven aan dezelfde snelheid werken als voorheen; enkel het binnenhalen van mails verloopt bijzonder traag wanneer ik Outlook 2007 voor een 2e maal opstart!). Als ik onder taakbeheer kijk, blijken noch de cpu, noch het geheugen problemen op te leveren (ik raak niet eens halverwege mijn mogelijkheden!).

Outlooktools is nieuw voor mij, dus dat ga ik zeker eens uitproberen, maar omwille van tijdsgebrek zal dit vermoedelijk pas iets voor morgen zijn. Ik beloof jullie alvast op de hoogte te houden van mijn vorderingen!

Dankbare groetjes

wildcat64

Updates zijn OK en ook de voorgestelde Microsoft Office Diagnostische gegevens leverden geen negatief resultaat op!

Microsoft Office Diagnostische gegevens.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen OutlookTools 2.3 geïnstalleerd en de folder leeggemaakt "Outlook uses the following temporary folder to open attachments" en sindsdien worden de mails in Outlook 2007, ook na de 2e opstart ervan, opnieuw aan de normale downloadsnelheid binnengehaald. Toevalstreffer of niet, maar ik ben alvast tevreden! Bedankt allemaal voor jullie snelle respons en gewaardeerde raadgevingen!

Happy wildcat64!

Dat heb je netjes gedaan hoor. :thumb: Graag gedaan. Groet manamana.

Mooi dat het gelukt is man. :thumb:
Vink nog even op "Vraag is niet opgelost' in je vraagposting, zodat iedereen kan zien dat je vraag uitbehandeld is.
nietopgelost.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan