trage downloadsnelheid bij snelle verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZyberZ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Mijn downloadsnelheid is 4096 kbps heb die ik normaal ook haal behalve op mijn P4 PC in mijn netwerk, daarop haal ik max 60 KByte download en wil ie af en toe geen verbinding met mijn router maken??!
Dit treed alleen op bij 1 pc van mijn netwerkje. Heb al verscheidene netwerkaarten en pci poorten geprobeerd.
Als ik bij speedtest mijn snelheid test kom ik op een erg hoge waarde uit kwa downloadsnelheid:

31779.2 KByte/sec (=254234 kbps)

Uploadsnelheid word correct weergegeven 60 KByte/sec

Bij snelheidstest.nl lukt het niet om mijn snelhedi te meten??

De andere PC's geven op speedtest mijn normale snelheid aan van zo'n 450-500 KByte aan snelheid op dezelfde internetverbinding/gebruikte kabel die van mijn modemrouter komt! Daar heb ik verder nooit problemen

Hebben jullie enig idee waaraan dit ligt heb er al een langere tijd last van en al vanalles geprobeerd? Veranderde instellingen in winXP misschien???

Weten jullie waarom mijn downloadsnelheid zo extreem hoog word weergegeven op speedtest.nl?

Hopenlijk hebben jullie een antwooord waar ik iets wijzer van word!

speedtest is niet te vertrouwen, check even op spyware dat is vaak de boosdoener

Mijn PC is helemaal Spywarevrij, gebruik ik pestpatrol, BPS en privoxy voor. Heb nu een duurdere netwerkkaart van 3com erin gezet en haal nu met bittorrent 130 KB/s maar op andere pc's op hetzelfe netwerk loopt dat veel hoger op. snelheidstest.nl wil mijn snelheden niet testen op deze PC?? en bij speedtest.nl krijg ik dus extreem hoge waarden die niet kloppen. Heb speedest een mailtje gestuurd misschien weten hun waarom ik van die waarden als 30.000 KBYTE!/s krijg terwijl mijn max toch echt rond de 500 KBYte/s ligt. Haal nu maar 130Kbyte dus
:) :confused:

Ik heb het probleem op kunnen lossen door Privoxy (spyware filter) en Protowal (blokt foute IP's) eraf te gooien. Nu werkt het weer ok. Ben wel van plan om weer een goede ip blocker of software firewall erop te zetten zodat deze mijn opengezette poorten van mijn hardware firewall enigzins beschermen. Exacte details over de oorzaak van het probleem weet ik niet maar de netwerkaart of netwerkkaart drivers zullen het wel te druk hebben gehad met filteren/blocken

Ik had in Java een spyware zitten dus die had ik een keer geuninstalt waardoor ik dus op snelheidstest.nl niet mijn snelheid kon meten....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan