Trage draadloze internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

shiney

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2012
Hallo allemaal :)

Ik gebruik al aan paar 20mb internet van Tele2, maar ik heb mijn internet wel altijd heel traag gevonden.
Ik maak gebruik van draadloos internet, mijn modem bevindt zich in mijn huiskamer, en ik gebruik meestal mijn laptop in mijn kamer ( dat is 2 kamers naast de huiskamer ). Mijn laptop geeft aan dat de snelheid meestal 36mb per seconde of 48mb per seconde is heel af en toe 54 mb per seconde. Ik heb een speedtest gedaan en daar kwam ik erachter dat ik maar 8 mb download snelheid heb, en 0,700mb uploadsnelheid :(.
In de woonkamer doet mijn verbinding meestal wel beter. Maar wie kan mij helpen, hoe kan ik een snelle draadloze verbinding hebben in mijn kamer, want meestal gebruik ik mijn laptop in mijn kamer. (ik wil geen kabel internet gebruiken graag draadloos en mijn verbinding staat al in een kanaal waar het leeg is :) )

Mvg shiney,

Laatst bewerkt:
De draadloze verbinding van de tele2 modems is slecht. Behalve als je er recht bovenop zit, dan kan het mogelijk goed werken.
Hetgeen wat je kan proberen is als je de inlog van je tele2 modem weet, is daarop inloggen en het kanaal aanpassen van de draadloze verbinding. Dit wil nog wel eens helpen als er in de buurt meerdere mensen zijn die op het kanaal zitten waar jij op het moment ook op zit.
Helpt dit niet, dan zou je of een repeater kunnen gebruiken om op de locatie waar je internet wil toch internet te krijgen. De andere mogelijkheid is om toch een bekabelde verbinding aan te leggen. Daar kun je in ieder geval van op aan dat die goed blijft werken.

ik had mijn kanaal al veranderd dat heeft wel geholpen maar hij blijft nog steeds sloom, is het mogelijk dat ik een nieuwe modem kan kopen omdat die va tele2 niet zo goed zijn? Zoja, welke modem raadt u mij aan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tele2 biedt niet de mogelijkheid om een ander modem aan te sluiten.
Hetgeen wat je wel kan doen is een draadloze router aansluiten op het modem van Tele2. Dan op het Tele2 modem draadloos uitzetten en op die router de draadloos aanzetten, dan zou het minder een probleem moeten zijn.
Ik heb zelf een b/g/n router van D-link. Deze heeft 3 antennes dus kan het signaal beter verspreiden.

Oke bedankt voor je reactie is een b / g / n het beste wat mogelijk is voor mijn internet?

Ja, zelf heb ik b / g / n gemixt aanstaan.
Dit om al mijn apparaten aan te kunnen sluiten op het netwerk, sommige apparaten ondersteunen namelijk bijv. N niet en B of G weer wel.

Met tele2 heb ik ook een slechte ervaring qua hun snelheden.. (Wi-Fi)
Overstappen op een alternatief bijv. Telfort zou je nog kunnen overwegen.

bedankt voor je antwoord poekje , ik zit er helaaas nog 9 maanden aan vast :( welke router heb jih gekocht dan of welke raadt je mij aa

Hoi,

Zelf heb ik geen router aangezien ik de Experia Box v9 heb van KPN (modem) en deze heeft ruim en een heel goed signaal.

Een niet al te dure router (geen ervaring mee maar deze router beschermt je gratis 6 maanden lang tegen virussen, advertenties enz.): http://www.routercenter.nl/product/261592/category-201475-sitecom-routers/sitecom-wlr-5100.html

Een goede waar ik wel ervaring mee had is: http://www.routercenter.nl/product/318767/category-192960-netgear-routers/netgear-wndr4500-v2.html

Groet, Poekje

Edit:

Neem contact op met tele2 en leg je probleem voor aan een van de werknemers van de klantenservice.
Klantenservice van Tele2: 0900-2411602 (€7,5 ct per gesprek)

Welk pakket heb je van Tele2?

P.S: Ik adviseer Telfort niet, maar gaf een voorbeeld. Aangezien Telfort goedkope abonnementen heeft, wat u volgens mij zoekt?
Bij Telfort heb je wel merendeels last van storingen en dergelijke..

Mijn advies gaat daarom ook echt uit naar KPN, betrouwbaar, stabiel en snel. (Wel duur, maar ook super van kwaliteit.)

NOTA*: Natuurlijk is het altijd van belang dat je eerst een postcode check uitvoert of het geschikte abonnement beschikbaar is op jouw adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan