Trage draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Hallo

Deze week overgestapt van Telfort (ADSL) naar een UPC Totaalpakket incl. 25 Mbit internet.

Achter het Cisco modem EPC3212 heb ik een Netgear WNR2000 Wireless-N Router gehangen.

Mijn PC (bekabeld) haalt netjes de 25 Mbit maar mijn Medion Akoya haalt een draadloze snelheid van 0.5 down en 0.9 up dat is wel heel traag !!! Beiden draaien Windows 7 Ultimate

laptop_speedtest.PNG

Weet iemand hoe ik de draadloze snelheid kan verhogen ???

Kan eigenlijk niet

Is die Netgear nieuw of deed hij het daarvoor wel goed? In het eerste geval zou ik denken dat het aan de Netgear ligt! Alle instellingen gecheckt? De laptop even aan een kabel hangen en kijken wat die dan doet. Zo kun je iets nauwkeuriger proberen te achterhalen wat het probleem is!

Veel succes!! :confused:

Reactie

ericberends

De router is nieuw !!

Ik heb de laptop ff aan de router gehangen en dan haal ik 25 Mbit/1.5 Mbit maar draadloos blijft hetzelfde :evil:

Reactie

Ik heb ff de stekker uit de router gehaald en ff opnieuw opgestart. De snelheid schommelt nu tussen 9/12 Mbit down & 1.5 up

Het is al een stuk beter maar vind die schommelingen wel vreemd !!!

Reactie

Vandaag ff met Netgear gebeld. Firmware geupdate, instellingen veranderd (kanaal 6 ) en tjakkaa ik heb een stabiele snelle verbinding.

Laptop_Netgear.png

Probleem opgelost !!!! :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan