Trage DVD-speler/schrijver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stillborn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hallo,
sinds enkele weken heb ik mij een laptop aangeschaft: nl. Dell Precision (M65). Alle hardware standaard ingebouwd, dus ik heb niets aan de configuratie veranderd. Helaas moest ik vaststellen dat de dvd-rom lezer verschrikkelijk traag werkt.Hij herkent alle input (cdr, audio, dvd, zelfgeschreven etc.) maar hij leest de data verschrikkelijk traag. Niet alleen data, maar muziek, films, en installatie van software werkt abnormaal traag bij het rechtstreeks lezen van de dvd/cd. Op zich dacht ik dat het niet zo een probleem was omdat ik best wel even geduld heb om te installeren of rippen, maar ik heb geen zin om iedere keer een film op de harde schijf te plaatsen als ik deze wil bekijken.

De gebruikte software maakt volgens mij niets uit omdat iedere player of setupprogramma problemen heeft. Ook merk ik dat tijdens het lezen van een medium, windows veel trager reageert: de muis schokt, explorer werkt trager en de cooling schiet plotseling in werking...

Mijn systeem bestaat uit:
Windows XP pro met SP2
Intel® CoreTM 2 Duo Processor
Up to Intel® CoreTM 2 Duo processor T7600 (2.33GHz Dual, 4MB L2 Cache, 667MHz FSB)
1gb DDR ram
NVIDIA Quadro® FX 350M 512MB TurboCache
HDD: Serial ATA 80gb
DVDrom: Philips DVDRW - SVCD 8820

Nog even vermelden dat ik al geprobeerd heb om digitale audio uit te schakelen

Ik hoop een een positief antwoord!

bedankt ;)

Laatst bewerkt:
Was dit probleem meteen al vanaf het begin? Dan zou ik toch even contact opnemen met Dell.
Lijkt mij niet gezond voor een nieuwe laptop.

ja, volgens mij was die probleem al vanaf het begin (maar ik heb wel niet onmiddellijk mijn dvd-lezer getest, het probleem heb ik dus pas echt gemerkt vanaf de 2de week. Deze week kan ik hem echter niet meer laten controleren bij signpost maar ik vrees dat als ik in het weekend het probleem niet opgelost krijg, ik er maandag heen zal moeten...
bedankt voor je post:thumb:

Misschien een overbodige vraag maar je notebook is spyware en virusvrij neem ik aan?

Misschien je DVD-speler eens verwijderen uit apparaatbeheer.

sorry voor de late reply, I've been kept busy:(
Ja, de laptop is virusvrij en 99% spyware vrij. Ik heb laatst PowerDVD geinstalleerd en nu speelt hij mijn dvd's sneller maar nog niet realtime (bij actiescenes merk je dat het beeld niet echt synchroon loopt)...
Als ik mijn dvdspeler verwijder uit apparaatbeheer, wordt deze dan automatisch opnieuw geinstalleerd? Ik heb wel cdroms met software erbij gekregen, maar voel er niet veel voor om veel setups te gaan runnen...natuurlijk als deze niet opnieuw geinstalleerd wordt, zal ik op een vrij moment wel even dit proberen

Ja, wanneer je je DVD speler uit app.beheer verwijdert, zal deze na het opstarten automatisch opnieuw worden geïnstalleerd.

Mvg P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan