Trage explorer (verkenner/startmenu)

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoomer

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Dag,

Ik heb op een pc nieuw windows 98SE geïnstalleerd. Daarna:
de nieuwste updates van Windows Update (incl. internet explorer 6;
Norton System Works;
CuteFTP;
ZoneAlarm;
en ADSL.

Op de pc zitten 2 netwerkkaartjes. De 1 met een crosscable naar andere pc. Op dit moment geen gedeelde bestanden.
De ander gaat naar de SMC ADSL-modem.

Nu is het startmenu ineens harstikke traag. Wanneer ik bijvoorbeel op start klik of op "mijn documenten" of een andere map in "mijn documenten" duurt het even voordat het opent. :(

Waar zou het misgegaan kunnen zijn?

Weet iemand hoe ik dit weer kan versnellen?

Draait er niet een of ander programma mee.
Onder andere systeemworks vraagt nogal wat van je capaciteit.

Ja system works en zonealarm.

Ik vraag me af of er onnodige dingen inzitten die ik uit kan zetten.

Waarschijnlijk OVERcontroleert hij iets. Bij iedere aktie.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Probeer eens Systemworks uit te schakelen bij het opstarten.

Ja en dan? Dat was het eerste programma dat ik heb geïnstalleerd en die moet gewoon draaien.

Zijn er mensen die dezelfde problemen hebben gehad?

Systemworks vraagt behoorlijk wat van je systeem capaciteit en zou de veroorzaker van je problemen kunnen zijn.

Verder kun je controleren op spyware en een uitgebreide virusscan doen.

Tevens vraag ik me af wat je systeemspecificaties zijn?

intel celeron 433mhz
64mb geheugen

buiten bovengenoemde software staat er niets op. Schoon geïnstalleerd alleen voor gebruik op internet.

Denk dat systemworks de problemen veroorzaakt.
Je kunt het gewoon uitschakelen en alleen inschakelen wanneer je het nodig hebt.
De reden hiervoor is dat je systeemspecificaties niet heel uitbundig zijn om systemworks te draaien.

Tja, maar ik wil toch graag de virusscan op de achtergrond draaien ivm inkomende e-mail etc.

Maar je bedoelt zeker andere onderdelen die ook op de achtergrond draaien? Welke draaien dan op de achtergrond mee?? De anderen zijn toch alleen handmatig of via een bepaaldeplanning op te starten?

Dat heb ik geprobeerd maar als ik alleen NAV installeer zegt ie iedere keer na opstarten dat ik de PC eerst moet rebooten voordat ik het programma kan gebruiken. Daarom heb ik toen maar geprobeerd het hele pakket te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan