Trage/geen adsl-internet-verbinding mét Speedtouch 546 met abonn. SpeedlinQ

Status
Niet open voor verdere reacties.

3afriet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Berichten
1
Ik heb sins medio deze week eindelijk een Adsl-lijntj...netjes aangelegd door een Kpn-monteur...dat ging 'gewoon prima' !

Echter....heb ik problemen met een 'juiste internetverbinding tot stand te brengen'. Heb van SpeedLinQ een modem ontvangen met alleen een CD-rom daarbij....en geen stappen-handleiding ofsjo...normaal heb je dat niet nodig...meestal wijst het installeren en operationeel krijgen 'zich vanzelf'...echter dit maal stuit ik op het volgende...ik merk dat internetsnelheid zeker niet datgeen is wat ik had aangevraagd...het lijkt wel op Isdn/dsl niveau-snelheid ??

Dit heb ik aangevraagd;
** Comfort 4096 (Powered by KPN)
- snelheid 4096/1024 K/bits
- 1e 12 maanden slechts € 9,95 per maand
- gratis modem & aansluitkosten
- fair use policy (geen data limiet)

Dit heb ik ontvangen;
- Speedtouch 546
- Cd-rom tbv deze 546

==>
st516.jpg


....wat mij als eerste opviel...deze 546 heeft ook een Internet-ledje...deze zou, zou je denken, moeten branden zodra er een 'operationeel internetverbinding' is (dus dataverkeer)...echter wanneer ik 'em zover krijg' dan heb ik juist geen internetverbinding ??!

Wanneer ik de modem zo ver krijg (instellingen) dat internet-ledje niet brand dan heb ik een internetconnectie.....echter....veels te traag !

Weet helaas niet hoever ik van centrale verwijderd ben, is dat door mij (makkelijk) te achterhalen...(hoop niet dat het hierdoor komt...want dan haal ik wellicht nooit bovenstaand snelheid!!)

.....Mijn vraag is; kan iemand verder helpen met het vinden van de juiste instellingen voor deze speedtouch 546 (aan pdf-handleiding heb ik niets!)
.....en heeft iemand zelf ervaring met modem in combi met Speedlinq provider

Wacht met smart op behulpzame reacties !!!
 
Welkom op Helpmij.

Zodra je systeem opgestart is begint je modem de adsl-lijn te initialiseren.
Als het goed is zal dan een lichtje beginnen te branden, wat aangeeft dat de adsl connectie okay is.
Als je verder gewoon de installatie cd gebruikt hebt kan er weinig mis gaan.
Wel zie ik hier ook de nodige klachten staan. Misschien even een telefoontje naar de helpdesk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan