Trage HD probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Perkuno

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2008
Hallo, ik heb een tijdje geleden ook hier een post gemaakt http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=340419
dat probleem had ik opgelost behalve het probleem met die harde schijf waar nog data op staat, ik kan wel bij de data, maar dan hapert mijn computer en kopieren gaat ontzettend langzaam

ik heb een test tool gevonden en daar kwam het volgende uit
Description Drive C Drive D Drive E Drive H
Partition format NTFS NTFS NTFS NTFS
Cluster size 4 KB 4 KB 4 KB 4 KB
Uncached speed 60 MB/s 68 MB/s 1 MB/s 3 MB/s

drive C is een 500GB SATAII baracuda
drive D is een 36GB SATAII western digital
drive E en H is mijn oude harde schijf IDE 250GB samsung SP2514N

ik snap er niks van waarom de speed zo langzaam is, deze schijf komt uit mijn oude computer

Probeer een data backup en formateer de schijf.
Of doe eerst een virusscan.
Kijk ook in de kast naar de kabels.
Misschien gaat ie wel kapot...

Probeer een data backup en formateer de schijf.
Of doe eerst een virusscan.
Kijk ook in de kast naar de kabels.
Misschien gaat ie wel kapot...

formateren? ehm er staat meer dan 10 jaar data op wat ik echt niet kwijt wil

virusscan gedaan, maar het is op mijn nieuwe computer en daar heb ik nog vrij weinig op geinstalleerd

niks mis met de kabels want ik heb nog een andere oude harde schijf die het wel goed doet

misschien gaat ie wel kapot, tja.. dat hoop ik eigenlijks niet want hij is nog geen jaar oud

Laatst bewerkt:
Wat lokoloko ook aangeeft is, maak eerst een back up en probeer hem daarna te formatteren.
Als het een schijf betreft welke nog geen jaar oud is, dan heb je dus ook nog garantie.
dus backuppen, kijken of er fouten op zitten (via formatteren) en indien er fouten zijn, deze schijf terug sturen naar je leverancier, en een nieuwe claimen (kan vaak ook rechtstreeks via de fabrikant).

suc6

robbie32

Wat lokoloko ook aangeeft is, maak eerst een back up en probeer hem daarna te formatteren.
Als het een schijf betreft welke nog geen jaar oud is, dan heb je dus ook nog garantie.
dus backuppen, kijken of er fouten op zitten (via formatteren) en indien er fouten zijn, deze schijf terug sturen naar je leverancier, en een nieuwe claimen (kan vaak ook rechtstreeks via de fabrikant).

suc6

robbie32

back-up maken als in hoe? welk programma, ik ben wel aan het copieren van oude naar nieuwe harde schijf maar dat gaat dus zo ontzettend langzaam, in totaal 110gb

Das idd erg traag, hoe gaat het in veilige modus?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan