Trage inlog met een roaming profiel op TS 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Don at work

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Goedemiddag,

Ik heb het volgende probleem:

Het inloggen op onze terminal servers mbv een roaming profil gaat erg traag. Bij het inloggen gaat het "loading your personal settings" heel snel (wat wel logisch is omdat hier het profiel wordt gekopieerd en het profiel maar 1.5 mb groot is) maar "applying your personal settings" blijft de inlog voor ongeveer een minuut hangen.
Ik heb in de userenv logging aangezet en gekeken en daar zie ik de volgende foutmeldngen:

USERENV(36c.220c) 15:00:32:880 GetExclusionList: Failed to get file size of <C:\Documents and Settings\testuser\ntuser.ini>

USERENV(36c.220c) 15:00:33:302 ReconcileFile: Unable to open temporary file

USERENV(2514.880) 15:00:57:677 PolicyChangedThread: UpdateUser failed with 1008.

Na het inloggen kan er wel verder normaal gewerkt worden.

Heeft iemand een idee wat ik hier aankan doen?
Alvast bedankt

okee ik heb nog wat dingen getest.

Situatie waarin applying your personal settings heel lang duurt:
Windows 2003 terminal server
SP1
Internet explorer 7

Situatie waarin applying your personal settings heel snel gaat:

Windows 2003 terminal server
SP2
Internet explorer 6

Ik ga nu testen of het aan de domain policy voor IE7 kan liggen, maar mocht iemand nog andere suggesties hebben dan hoor ik het graag

Ik ben er al uit.

- Windows 2003 heeft een 20 seconde delay als er gebruik word gemaakt van folder redirection in een AD omgeving. De oplossing hier voor is service pack 2 voor windows 2003 te instaleren

-Tijdens het inloggen op een AD -omgeving veroorzaakte IE 7 een 20 seconden delay. Dit is opgelost door een hotfix te instaleren en register settings aantepassen.

de inlog gaat nu weer lekker snel ;-)

top dat je ff de oplossing er ook inzet!
wij zitten hier natuurlijk ook met een TS (wel met sp2 uiteraard), hebben nog geen ie7 geinstalleerd. weten we dit voor de toekomst.

Graag gedaan.
Het gaat trouwens om hotfix KB941158. Op de microsoftsite staat ook beschreven welke register setting je hiervoor moet aanpassen.
Dit is zo'n hotfix die je niet standaard kan downloaden maar moet aanvragen bij microsoft (of downloaden bij thehotfixshare.net ;-)

Ik heb de hotfix en register instellingen op client en serverniveau geimplementeerd. Vraag me alleen af of de DC ook gereboot moet worden.

Kan iemenad hier snel antwoord opgeven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan