Trage internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Ik heb Belgacom als provider en heb een Overal Maxi dat betekent ik kan zo veel downloaden als ik wil,normaal is mijn download snelheid is 30 mbps en upload speed is 4 mbps (staat in contract)
Maar als ik een speedtest doe dan is mijn download snelheid maar 1.02 mbps en upload 1.85 mbps.
Want kan ik eraan doen?

PS,ik gebruik een wifi op mijn computer,mar ook al gebruik ik wifi het moet toch niet zo traag zijn!?

hoe ver zit je van de router?

en zit er een metaal voorwerp tussen jou en de router?

metaal en wifi = foute boel

aanvullen op thobas
-Welke router levert Belgacom (merk en type)?
-Gebruik je een pc of een laptop? En welk operating systeem draait erop, Windows XP, Vista, 7 of misschien al 8?
-In't geval van een pc wat gebruik je dan als wifi adapter, usb-type of inbouw (pci-type) kaart?

De router zit beneden en ik boven,maar dat moet geen probleem zijn want vroeger was het perfect.
Een grote metalen voorwerp zal het niet zijn ma misschien wel iets klein een deurbel bv.
Mijn router is bbox en ik gebruik een pc met een usb-type wifi. en tis niet ingebouwd en er zit windows 8 erop.

heb je ook al geprobeerd om de router een keer te restarten?

En hebben de buren draadloze kanaal als jou gekregen in de tussen tijd.
Want dat kan ook invloed hebben op de verbinding.
En heeft u meerder mensen die het netwerk gebruiken en zitten te downloaden?
Heeft u al geprobeerd om de helpdesk van de provider te bellen. Vaak kunnen die u zo helpen en het probleem oplossen.

je spreekt over "vroeger was het perfect". Wat is er veranderd, de bbox, Windows 8. Gebruik je ook de recentste driver voor die USB wifi adapter? Wat is het merk en type van die adapter?

Alles is up to date.De merk is RTL8188_8191_8192_SU en er is niets veranderd aan bbox

inderdaad eens een ander draadloos kanaal proberen. Met het programma inSSIDer kan je de bezetting door andere draadloze netwerken in je buurt zien.
Al eens geprobeerd of de snelheid verbeterd als je je antivirus uitschakelt of de firewall op je pc?

Ik heb geen Anti-Virus staan op mijn PC want bij Windows 8 krijg je al een Anti-Virus

Soms word het signaal 4 hokjes in plaats van 5.Hij kan ik de verbinding beter maken?

nog even een roundup, want op bepaalde vragen heb je nog niet geantwoord:
1/ Stond "vroeger" als het pefect werkte, ook Windows 8 op je machine?
2/ Heb je al een ander kanaal geprobeerd (zoals gevraagd in post #5 en 8)?
3/ Ik heb geen Belgacom maar volgens mij kan Belgacom aanpassingen pushen naar de BBOX. Hoe hebben ze anders overal de Belgacom FON functie kunnen opzetten?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan