trage internetsnelheid door radiostream?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer44

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
internet is op 1 pc traag kan er niet echt een reden voor vinden enkel de streaming van radiostation via internet:

betreft bedrijf met 20 werkplekken verspreid door het hele gebouw. In 1 kantoor met 3 werkplekken die zijn aangesloten op 1 switch. door erg veel beton is het niet mogelijk fm signaal op te vangen dus luistert men radio via de internet verbinding.
verbinding is glasvezel 30/30

de lan verbinding is 1,0 Gbps
Overige zaken op het bedrijfsnetwerk zijn niet vertraagd t.o.v. andere gebruikers.

iemand een suggestie hoe dit aangepakt kan worden?

a. Andere netwerkkabel proberen, liefst eentje die kant-en-klaar gekocht is (niet zelf geknepen, dus).
b. Doe een test van het hele traject vanaf de pc naar de switch via een netwerk-tester (ik neem aan dat er ook wandcontactdozen bij gebruikt worden).
Eerst de netwerkkabel van de pc loskoppelen en de netwerkkabel die (uiteindelijk) in de switch gaat, zodat het hele traject "niet actief is" voordat je gaat testen.
c. Als a. en b. niets opleveren: Andere poort van de switch proberen.
d. Als a. en b. en c. niets opleveren: Kijk of er nieuwere drivers zijn voor de netwerkkaart.

Tijs.

internet is op 1 pc traag kan er niet echt een reden voor vinden enkel de streaming van radiostation via internet:
Streaming v.e radiostation neemt bijna geen e/o te verwaarlozen bandbreedte in.
Het enige wat ik me hierbij kan voorstellen is dat de betreffende pc geen Gigabit netwerkkaart/chip heeft.

de lan verbinding is 1,0 Gbps
Gecontroleerd op die betreffende pc?

Controleer bij taakbeheer of er processen zijn die verdacht veel processorgebruik in beslag nemen.
Ga anders aan de slag met anti malware programma's (zie de link in mijn handtekening).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan