Trage internetsnelheid glasvezel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Den78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Ik heb dus sinds kort glasvezel van OnsNet Eindhoven, die tot 100Mb/sec kan.
Alleen ik doe dus zo'n downloadsnelheidstest waar ik een programmatje kan downloaden van 100mb, maar de gemiddelde downloadsnelheid komt maar tot amper 2Mb/sec.
Dit is op mijn PC, en op mijn laptop krijg ik af en toe helemaal geen verbinding.

Ik heb de volgende zaken:
PC: Windows XP, met Sitecom Network PCI Card 10/100 Mbps (de oudere kaart van 10Mbps zit er nog in maar heb ik uitgeschakeld in apparaatbeheer)
Router: Linksys WRT160N (V2)
Laptop: Acer Aspire 5101 AWMLi met een netwerkaart die tot 54 Mbps kan (draadloze technologie IEEE 802.11b/g)
Firewall van Panda heb ik ook al uitgeschakeld en gekeken of de snelheid omhoog ging (nee dus)

Misschien iemand een idee, dat het ligt aan de instellingen van de router (zoveel mogelijkheden en snap er geen **** van):confused:

Je zegt tot 100 Mb.Wat zijn de criteria daarvoor die ze stellen ?

Dit is wat ik kon vinden op de site van OnsNet Eindhoven:

"De snelheid van uw verbinding is mede afhankelijk van de snelheid van uw router. Natuurlijk moet deze minimaal de snelheid van uw internetverbinding door kunnen geven, zoals tot 100 Mbit/s via glasvezel bij Ons Net Eindhoven. Als u de specificaties van uw aansluiting bij de aanschaf van een router vertelt aan het winkelpersoneel, kunnen zij u beter adviseren en voorkomt u een verkeerde aankoop".
"Ten opzichte van een bekabeld netwerk verliest een draadloos netwerk een – zo goed als te verwaarlozen – gedeelte van het signaal. Neem voor een optimale verbindingssnelheid de afstand tussen uw router en computer in acht: 10 tot 15 meter is een acceptabele afstand. Voor grotere afstanden kunt u gebruik maken van een zogenaamd accesspoint, om het signaal te versterken"
"Of een snelheid van 100 Mbit/s ook daadwerkelijk te halen is hangt af van een aantal factoren. Bij u thuis bijvoorbeeld van de snelheid van uw ethernetkaart en router, waarbij nieuwe apparatuur natuurlijk sneller is dan oude. Buiten het Ons Net netwerk is de snelheid afhankelijk van andere netwerken. Daar is geen invloed op uit te oefenen. Wij zorgen er in ieder geval voor dat de snelheid binnen het Ons Net netwerk optimaal en maximaal benut kan worden. Is uw PC rechtstreeks ingeplugd in het breedbandkastje, of heeft u een 100 Mbit/s router tussen het breedbandkastje en heeft u een 100 Mbit/s ethernetkaart in uw computer, dan kunt u optimaal gebruik maken van de snelheid."

heb je al snelheid getest als je bijv. even tijdelijk je router er tussen uit haalt? in principe zou jouw router (linksys wrt160n) geschikt moeten zijn voor glasvezel. maar sommige glasvezelproviders raden soms een bepaald merk/type router aan.. Misschien kun je even informeren bij je provider of ze hun verbinding hebben getest met bepaalde routers.
ik heb zelf ook glasvezel gehad in m'n studentenflat (universiteitsnetwerk), daar werden vooral de nieuwste linksys routers aangeraden. maar dat kan bij jou weer anders zijn natuurlijk. er zijn zelfs providers waarbij bepaalde routers zelfs helemaal niet werken maar dit laatste even terzijde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan