trage laptop door router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiero

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Ik heb een onenigheidje.
Volgens een kennis van mij kan mijn laptop traag zijn door dat de router te langzaam (Lees oud) is
Ik denk daar in tegen dat als ik mijn laptop opstart en ik een programma opstart dat niet via het internet werkt dit helemaal niets met de router te doen heeft.
En dat (als het de router is) het alleen merkbaar is als hij langzaam een site opent.
Heb ik het nu goed of heeft de trage werking van mijn laptop mogelijk wel iets met mijn router te maken,deze is al een jaartje of 8 oud

Verwijder eerst eens de batterij uit de laptop en koppel de stroom adapter ook los.
Druk nu een aantal keren op de AAN-knop van de laptop.
Plaats de oplaadbare batterij weer terug en sluit ook de adapter weer aan.
Zet de laptop weer aan en controleer of er verschil is.

Maak eens (tijdelijk) een nieuwe gebruiker aan en controleer of de laptop met de nieuwe gebruiker wel snel is. Zo ja, dan is het register van de bestaande gebruiker corrupt.

Verkeerd of teveel ccleanen is ook een veel voorkomende oorzaak.

Hoi,

Dat verhaal van die router is inderdaad onzin.
Het verhaal van Diskman helaas ook en het is in elk geval geen antwoord op je vraag.
Diskman moet het verhaal van de AAN-knop maar eens uitleggen .....
Je laptop is dus traag, ook zonder dat je van het netwerk - zeg internet - gebruik maakt.
Om over dat laatste een advies te geven zou je wat meer informatie moeten geven:
- Merk en type laptop, hoeveel werkgeheugen.
- Welke Windows-versie staat er op en zijn alle updates en servicepacks geïnstalleerd.
- Hoe lang heb je de laptop al en heb je al eens een schoonmaakactie uitgevoerd.
- Waarvoor gebruik je hem het meest en zijn er 'zware' programma's op geïnstalleerd (foto- en filmbewerking bijvoorbeeld).
- Welk anti-virusprogramma gebruik je, is dat up-to-date .....

Het verhaal van stroom eraf, batterij eruit, en aan knop indrukken is voor het ontladen van de computer, alle rest spanningen worden op deze manier verwijderd.

Groet Jan

Nu weer on-topic
Is alles ook traag zonder internet. Dus laat de draad eens los en kijk of het dan sneller wordt

Ron

@ Mik Restspanning kan soms voor kleine storingen zorgen, op deze manier sluit je dat soort fouten uit.
Groet Jan

Modedit ! Tekst aangepast !

Laatst bewerkt door een moderator:
@Janlubd, laat het verder met rust a.u.b.
Ik heb reeds berichten verwijderd en topic starter heeft weinig aan zulke discussies !

Laatst bewerkt:
@ van Veelen
Nou even wat gegevens betreffende de laptop het is een Toshiba Satellite hij is 2 weken oud
Er zit een Pentium Dual_core cpu T4500 @ 2.30GHz 2.30
Geinstallerd geheugen (RAM) 3,00GB waarvan 2,78 beschikbaar
Hij draait op Windows 7 inclusief alle update's
Ik heb hem al enkele keren met ccleaner opgeschoont waarna schijfopruiming en deframentatie gedaan
Heb er eerlijk gezegd geen echte zware programma's opstaan wel een download progr. maar deze staat bijna nooit aan
Ik gebruik Panda internet securty 2011 en ja deze is up to date

Hiero,
Je computer zou goed genoeg moeten zijn voor normaal gebruik. m.a.w, last van traagheid is niet logisch met deze specificaties. Wellicht kun je beter eens beschrijven wat traag is bij jou. Ik heb al van mensen meegemaakt dat ze een opstarttijd van 2 minuten al traag vinden. Heeft je laptop in het verleden beter gepresteerd? Sinds wanneer bemerk je deze symptomen?

Kun je je klachten proberen te beschrijven?

@pcschimmert
Het opstarten is het probleem niet,als de laptop is opgestart gaat alles goed maar na maten ik enkele minuten (ongeveer 5 minuten) bezig ben gaat het openen van bv site's of een programma steeds langer duren.
ik neem een voorbeeld ik heb een film op mijn laptop staan deze wil ik shrinken als de laptop traag is doet hij er een uurtje over,nu(de snel is nu weer super snel) doet hij over de zelfde film 2 a 3 minuten

Shrinken van video's wordt gedaan door de Processor van je computer. De ene keer snel en de andere keer traag kan dus te maken hebben met andere activiteiten op je computer.

Het traag openen van sites's kan te maken hebben met internet bestanden en je geschiedenis.
Probeer eens je internet geschiedenis te legen.
Tijdelijke bestanden kun je ook wissen-> Klik op start en typ in de zoekbalk het volgende ( Ook de %tekens)
%temp% en druk op enter
In het verkenner venster selecteer je ALLE bestanden en kun je alles verwijderen. HEt kan zijn dat enkele bestanden niet verwijderd kunnen worden, dit is niet erg en kun je gewoon negeren/ overslaan.

@pcschimmert
het shrinken gebeurt dan alleen geen neven activiteiten
Ik heb de laptop pas 2 weken en staat eigenlijk allleen sávonds en heb al meerdere keren opgeschoont

Als je hem pas twee weken hebt dan zou ik eens bij de winkel gaan kijken. Nieuw ding kan niet zomaar traag worden. Kan alleen trager zijn geworden door software die je zelf geinstalleerd hebt.

Als je de router wantrouwt ga dan eens met een draad direct op je modem zitten en kijk of het dan sneller is. Of zie of je ergens een andere router kan lenen.

Ron

Werk snelheid van een pc of laptop heeft in zoverre niets te maken met de router dat als de pc niet bezig is op internet met bijvoorbeeld updates of een programma wat veel resources weg neemt omdat deze op internet bezig is. Je zou eens in taakbeheer kunnen kijken op het moment dat de laptop traag is welk programma er eventueel absurde waardes wegneemt van je werkgeheugen en cpu.

Daarbij inderdaad als de latop nog niet zo oud is, misschien niet te veel zelf rotzooien maar terug gaan naar de winkel en dit laten zien en hun laten bepalen wat er eventueel aan de hand kan zijn.

Garantie is daar goed voor. Mits je zelf niet te veel rommelt. Ze zijn altijd erg happig op een weerwoord vanwege zelf inspectie van problemen.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan